Page 43 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 43
43

Slika 4.5: Nacionalna povprečja za učenčevo odobravanje enakih pravic
za imigrante in trendi glede tega
Vir: Losito et. al., 2018: 28.
v letu 2016 (v smislu: več učencev podpira enake pravice za imigrante; glede na
kategorije, ki jih je bilo mogoče izbrati, bi lahko rekli, da v teh državah učenci
bolj podpirajo enake pravice za imigrante) tudi učenci iz Švedske, Norveške in
Litve. Preostale države so bodisi pod evropskim povprečjem ali pa ni statistič-
no značilne razlike od evropskega povprečja. Za sodelujoče izobraževalne sis-
teme, ki so sodelovali v zajemih podatkov tako leta 2009 kot leta 2016 (se pravi
v ICCS 2009 in ICCS 2016), vidimo tudi trende glede odobravanja enakih pra-
vic za imigrante. Iz slike 4.5 razberemo, da so v nekaterih državah ti trendi po-
zitivni, v nekaterih državah negativni, spet v tretjih državah pa se statistično
značilno ne razlikujejo. Med letoma 2009 in 2016 so tako nacionalna povpre-
čja v točkah na lestvici enakih pravic do imigrantov nižja v štirih državah, in si-

stališča učencev o svobodi gibanja in imigracijah v evropi
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48