Page 46 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 46
2016, v tabeli 4.2 vidimo, da vsi učenci v Sloveniji vendarle niso bili naklonjeni
odobravanju enakih pravic. To vidimo iz odstotkov pri kategorijah ne strinjam
se in nikakor se ne strinjam. Okoli 21 % naših učencev se ni strinjalo s trditvijo,
da bi imigranti morali imeti pravico, da še naprej govorijo svoj jezik (s to trditvi-
jo pa se nikakor ni strinjalo nekaj manj kot 6 % naših učencev). Približno 16 %
naših učencev se ni strinjalo in približno 5 % se jih nikakor ni strinjalo s tem, da
bi morali imigranti imeti možnost, da ohranijo svoje navade in način življenja.
Nekoliko manjša sta deleža naših učencev, ki se niso strinjali ali se nikakor niso
strinjali s trditvijo, da bi otroci imigrantov morali imeti enake možnosti za izo-
braževanje kot drugi otroci v državi. S pasivno volilno pravico za imigrante, ki
živijo v državi že nekaj let, se ni strinjalo nekaj več kot 15 % in se nikakor ni stri-
njalo nekaj manj kot 3 % naših učencev. Da bi imigranti morali imeti enake pra-
vice kot vsi drugi v državi, se ni strinjalo okoli 6 % in se nikakor ni strinjalo ne-
kaj manj kot 2 % naših učencev.
Slika 4.6 prikazuje lestvico stališč do enakih pravic za imigrante, s sooča-
njem nekaterih karakteristik učencev v smislu primerjave med skupinami: deč-
ki naspr. deklicam, učenci iz družin z imigrantskim ozadjem naspr. učencem iz
46 družin brez imigrantskega ozadja ter skupina učencev, ki pri državljanski ved-
nosti dosegajo raven B, naspr. skupini učencev pod ravnjo B pri državljanski
vednosti. Iz prikaza razberemo, da imajo v vseh sodelujočih državah deklice v
povprečju pozitivnejša stališča do odobravanja enakih pravic za imigrante. V
devetih državah so učenci iz družin z imigrantskim ozadjem izrazili pozitivnej-
ša stališča do enakih pravic za imigrante, med njimi je tudi Slovenija. V vseh iz-
obraževalnih sistemih so bile povprečne točke na lestvici odobravanja enakih
pravic za imigrante višje pri tisti skupini učencev, ki so dosegli raven B (ali nad
njo) državljanske vednosti, v primerjavi s skupino, ki ni dosegla te ravni držav
ljanske vednosti.
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
odobravanju enakih pravic. To vidimo iz odstotkov pri kategorijah ne strinjam
se in nikakor se ne strinjam. Okoli 21 % naših učencev se ni strinjalo s trditvijo,
da bi imigranti morali imeti pravico, da še naprej govorijo svoj jezik (s to trditvi-
jo pa se nikakor ni strinjalo nekaj manj kot 6 % naših učencev). Približno 16 %
naših učencev se ni strinjalo in približno 5 % se jih nikakor ni strinjalo s tem, da
bi morali imigranti imeti možnost, da ohranijo svoje navade in način življenja.
Nekoliko manjša sta deleža naših učencev, ki se niso strinjali ali se nikakor niso
strinjali s trditvijo, da bi otroci imigrantov morali imeti enake možnosti za izo-
braževanje kot drugi otroci v državi. S pasivno volilno pravico za imigrante, ki
živijo v državi že nekaj let, se ni strinjalo nekaj več kot 15 % in se nikakor ni stri-
njalo nekaj manj kot 3 % naših učencev. Da bi imigranti morali imeti enake pra-
vice kot vsi drugi v državi, se ni strinjalo okoli 6 % in se nikakor ni strinjalo ne-
kaj manj kot 2 % naših učencev.
Slika 4.6 prikazuje lestvico stališč do enakih pravic za imigrante, s sooča-
njem nekaterih karakteristik učencev v smislu primerjave med skupinami: deč-
ki naspr. deklicam, učenci iz družin z imigrantskim ozadjem naspr. učencem iz
46 družin brez imigrantskega ozadja ter skupina učencev, ki pri državljanski ved-
nosti dosegajo raven B, naspr. skupini učencev pod ravnjo B pri državljanski
vednosti. Iz prikaza razberemo, da imajo v vseh sodelujočih državah deklice v
povprečju pozitivnejša stališča do odobravanja enakih pravic za imigrante. V
devetih državah so učenci iz družin z imigrantskim ozadjem izrazili pozitivnej-
ša stališča do enakih pravic za imigrante, med njimi je tudi Slovenija. V vseh iz-
obraževalnih sistemih so bile povprečne točke na lestvici odobravanja enakih
pravic za imigrante višje pri tisti skupini učencev, ki so dosegli raven B (ali nad
njo) državljanske vednosti, v primerjavi s skupino, ki ni dosegla te ravni držav
ljanske vednosti.
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji