Page 55 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 55
Če smo prej spraševali učitelje, o katerih temah so se že imeli priložnost 55
izobraževati, smo jih tukaj vprašali, kako suvereni se počutijo pri poučevanju
zgoraj naštetih tem. Rezultati (tabela 3.6) kažejo na njihovo subjektivno oceno,
pa vendarle je to zelo pomembno. Pomembno je, da poznamo teme, kjer
se učitelji ne čutijo suverene pri poučevanju. Nekaj tem je takih, pri katerih
imamo kar dosti učiteljev, ki se jim zdi, da za poučevanje teh tem bodisi niso
prav dobro pripravljeni ali pa so poročali, da sploh niso pripravljeni. Pri tem
izstopajo naslednje teme: globalna skupnost in mednarodne organizacije,
migracije, ustava in politični sistem, Evropska unija, glasovanje in volitve.
Iz obeh tabel 3.5 in 3.6 skupaj vidimo, da je kar nekaj tem takih, za katere so
učitelji v večji meri poročali, da niso imeli priložnosti izobraževati se o njih, in
so hkrati tudi teme, pri katerih se ne čutijo tako suvereni pri poučevanju. To je
vsekakor pomembna povratna informacija za pripravo bodočih izobraževanj
in usposabljanj učiteljev.
Tabela 3.7: Udeležba na usposabljanjih, na katerih so bili obravnavani
posebni didaktični pristopi in metode dela (Slovenija)
Da, ko sem Da, uspo Da, oboje,
študiral za
sabljal sem se med študijem Ne
učitelja
Delo v parih in skupin na delu in na delu
sko delo
Razprava v razredu 18,29 (1,66) 29,59 (1,97) 45,53 (1,94) 6,58 (1,22)
Igranje vlog
Raziskovalno delo 14,91 (1,69) 30,96 (1,91) 37,67 (2,01) 16,46 (1,81)
Reševanje problemov 15,88 (1,98) 33,14 (1,96) 38,43 (2,28) 12,55 (1,63)
13,44 (1,34) 25,13 (1,86) 37,48 (2,18) 23,94 (2,06)
9,08 (1,52) 40,25 (2,41) 36,38 (2,73) 14,30 (1,87)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Učitelje smo prav tako vprašali po usposabljanju iz specialne metodike in
didaktike. Iz tabele zgoraj je razvidno, da so se imeli učitelji najmanj možnosti
izobraževati na področju raziskovalnega dela in razprave v razredu, sledita re
ševanje problemov in igranje vlog. Prav tako vidimo, da so se učitelji teh po
sebnih didaktičnih pristopov za delo v razredu (tudi delo v parih in skupinsko
delo ter igranje vlog) pogosteje učili na delu kakor tekom študija.
Iz tabele 3.8 je vidno, da naši učitelji pri ocenjevanju na področju drža
vljanske vzgoje in izobraževanja najpogosteje uporabljajo pisno in ustno pre
verjanje znanja. Iz prikaza prav tako vidimo, da se redkeje poslužujejo tehnike
medsebojnega ocenjevanja učencev ter opazovanja učencev (z uporabo kon
trolnega seznama in ocenjevalne lestvice).
cilji državljanske vzgoje in izobraževanja ter pripravljenost učiteljev
izobraževati, smo jih tukaj vprašali, kako suvereni se počutijo pri poučevanju
zgoraj naštetih tem. Rezultati (tabela 3.6) kažejo na njihovo subjektivno oceno,
pa vendarle je to zelo pomembno. Pomembno je, da poznamo teme, kjer
se učitelji ne čutijo suverene pri poučevanju. Nekaj tem je takih, pri katerih
imamo kar dosti učiteljev, ki se jim zdi, da za poučevanje teh tem bodisi niso
prav dobro pripravljeni ali pa so poročali, da sploh niso pripravljeni. Pri tem
izstopajo naslednje teme: globalna skupnost in mednarodne organizacije,
migracije, ustava in politični sistem, Evropska unija, glasovanje in volitve.
Iz obeh tabel 3.5 in 3.6 skupaj vidimo, da je kar nekaj tem takih, za katere so
učitelji v večji meri poročali, da niso imeli priložnosti izobraževati se o njih, in
so hkrati tudi teme, pri katerih se ne čutijo tako suvereni pri poučevanju. To je
vsekakor pomembna povratna informacija za pripravo bodočih izobraževanj
in usposabljanj učiteljev.
Tabela 3.7: Udeležba na usposabljanjih, na katerih so bili obravnavani
posebni didaktični pristopi in metode dela (Slovenija)
Da, ko sem Da, uspo Da, oboje,
študiral za
sabljal sem se med študijem Ne
učitelja
Delo v parih in skupin na delu in na delu
sko delo
Razprava v razredu 18,29 (1,66) 29,59 (1,97) 45,53 (1,94) 6,58 (1,22)
Igranje vlog
Raziskovalno delo 14,91 (1,69) 30,96 (1,91) 37,67 (2,01) 16,46 (1,81)
Reševanje problemov 15,88 (1,98) 33,14 (1,96) 38,43 (2,28) 12,55 (1,63)
13,44 (1,34) 25,13 (1,86) 37,48 (2,18) 23,94 (2,06)
9,08 (1,52) 40,25 (2,41) 36,38 (2,73) 14,30 (1,87)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Učitelje smo prav tako vprašali po usposabljanju iz specialne metodike in
didaktike. Iz tabele zgoraj je razvidno, da so se imeli učitelji najmanj možnosti
izobraževati na področju raziskovalnega dela in razprave v razredu, sledita re
ševanje problemov in igranje vlog. Prav tako vidimo, da so se učitelji teh po
sebnih didaktičnih pristopov za delo v razredu (tudi delo v parih in skupinsko
delo ter igranje vlog) pogosteje učili na delu kakor tekom študija.
Iz tabele 3.8 je vidno, da naši učitelji pri ocenjevanju na področju drža
vljanske vzgoje in izobraževanja najpogosteje uporabljajo pisno in ustno pre
verjanje znanja. Iz prikaza prav tako vidimo, da se redkeje poslužujejo tehnike
medsebojnega ocenjevanja učencev ter opazovanja učencev (z uporabo kon
trolnega seznama in ocenjevalne lestvice).
cilji državljanske vzgoje in izobraževanja ter pripravljenost učiteljev