Page 57 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 57
ržavljanska vednost učencev 57
v Sloveniji

Raziskava ICCS državljansko vednost vidi kot ključno komponento za učinko­
vito državljansko participacijo. Znotraj konteksta ICCS državljanska vednost ne
pomeni zgolj poznavanja vsebine, ki je opisana v ocenjevalnem okvirju ICCS
2016, temveč tudi sposobnost, da se pri tej vsebini uporabljajo relevantni ko­
gnitivni procesi (Schulz et al., 2016). Državljansko znanje je pomembno v vseh
štirih vsebinskih domenah okvirja.

To poglavje začenjamo z opisom instrumentov za ocenjevanje državljan­
ske vednosti in lestvico zahtevnosti, ki je izpeljana iz podatkov in kognitivnega
testa o državljanskem znanju ICCS. Prikazali bomo tudi nekaj vprašanj. Pri tem
je potrebno opozoriti, da gre za testna vprašanja, ki so sproščena za uporabo,
kar pomeni, da jih v naslednjih zajemih ICCS ne bomo več uporabili. Ker je Slo­
venija sodelovala tudi v prejšnjih zajemih podatkov te raziskave, je vključena
tudi v primerjave trendov državljanske vednosti osmošolcev.

Test državljanskega znanja (ali kognitivni test) ICCS 2016 je pokrival štiri
vsebinske in dve kognitivni domeni, ki so opisane v ocenjevalnem okvirju ICCS
(ibid.). Vsako testno vprašanje se je nanašalo na eno vsebinsko in eno kognitiv­
no domeno. Ocenjevalni instrumenti so tako pokrivali vsebine iz vseh domen.
Deleži vprašanj, razdeljeni med štiri vsebinske domene, so:

– domena 1 (družba in njeni sistemi): 40 %;
– domena 2 (državljanska načela): 30 %;
– domena 3 (državljanska participacija): 20 %;
– domena 4 (državljanska identiteta): 10 %.1

1 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 44.
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62