Page 57 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 57
ržavljanska vednost učencev 57
v Sloveniji
Raziskava ICCS državljansko vednost vidi kot ključno komponento za učinko
vito državljansko participacijo. Znotraj konteksta ICCS državljanska vednost ne
pomeni zgolj poznavanja vsebine, ki je opisana v ocenjevalnem okvirju ICCS
2016, temveč tudi sposobnost, da se pri tej vsebini uporabljajo relevantni ko
gnitivni procesi (Schulz et al., 2016). Državljansko znanje je pomembno v vseh
štirih vsebinskih domenah okvirja.
To poglavje začenjamo z opisom instrumentov za ocenjevanje državljan
ske vednosti in lestvico zahtevnosti, ki je izpeljana iz podatkov in kognitivnega
testa o državljanskem znanju ICCS. Prikazali bomo tudi nekaj vprašanj. Pri tem
je potrebno opozoriti, da gre za testna vprašanja, ki so sproščena za uporabo,
kar pomeni, da jih v naslednjih zajemih ICCS ne bomo več uporabili. Ker je Slo
venija sodelovala tudi v prejšnjih zajemih podatkov te raziskave, je vključena
tudi v primerjave trendov državljanske vednosti osmošolcev.
Test državljanskega znanja (ali kognitivni test) ICCS 2016 je pokrival štiri
vsebinske in dve kognitivni domeni, ki so opisane v ocenjevalnem okvirju ICCS
(ibid.). Vsako testno vprašanje se je nanašalo na eno vsebinsko in eno kognitiv
no domeno. Ocenjevalni instrumenti so tako pokrivali vsebine iz vseh domen.
Deleži vprašanj, razdeljeni med štiri vsebinske domene, so:
– domena 1 (družba in njeni sistemi): 40 %;
– domena 2 (državljanska načela): 30 %;
– domena 3 (državljanska participacija): 20 %;
– domena 4 (državljanska identiteta): 10 %.1
1 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 44.
v Sloveniji
Raziskava ICCS državljansko vednost vidi kot ključno komponento za učinko
vito državljansko participacijo. Znotraj konteksta ICCS državljanska vednost ne
pomeni zgolj poznavanja vsebine, ki je opisana v ocenjevalnem okvirju ICCS
2016, temveč tudi sposobnost, da se pri tej vsebini uporabljajo relevantni ko
gnitivni procesi (Schulz et al., 2016). Državljansko znanje je pomembno v vseh
štirih vsebinskih domenah okvirja.
To poglavje začenjamo z opisom instrumentov za ocenjevanje državljan
ske vednosti in lestvico zahtevnosti, ki je izpeljana iz podatkov in kognitivnega
testa o državljanskem znanju ICCS. Prikazali bomo tudi nekaj vprašanj. Pri tem
je potrebno opozoriti, da gre za testna vprašanja, ki so sproščena za uporabo,
kar pomeni, da jih v naslednjih zajemih ICCS ne bomo več uporabili. Ker je Slo
venija sodelovala tudi v prejšnjih zajemih podatkov te raziskave, je vključena
tudi v primerjave trendov državljanske vednosti osmošolcev.
Test državljanskega znanja (ali kognitivni test) ICCS 2016 je pokrival štiri
vsebinske in dve kognitivni domeni, ki so opisane v ocenjevalnem okvirju ICCS
(ibid.). Vsako testno vprašanje se je nanašalo na eno vsebinsko in eno kognitiv
no domeno. Ocenjevalni instrumenti so tako pokrivali vsebine iz vseh domen.
Deleži vprašanj, razdeljeni med štiri vsebinske domene, so:
– domena 1 (družba in njeni sistemi): 40 %;
– domena 2 (državljanska načela): 30 %;
– domena 3 (državljanska participacija): 20 %;
– domena 4 (državljanska identiteta): 10 %.1
1 W. Schulz et al., Becoming Citizens in a Changing World : IEA International Civic and Citizenship Educa-
tion Study 2016 International Report (Springer Open, 2018), 44.