Page 53 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 53
pravljenost učiteljev na poučevanje državljanskih
tem
Tabela 3.5: Usposabljanje (na posameznih tematskih področjih)
med študijem in/ali ob delu (Slovenija)
Da, ko sem Da, usposabljal Da, oboje, med Ne
Človekove pravice študiral za sem se na delu študijem in na
34,63
učitelja delu (2,06)
53,14
21,34 (2,28) 20,25 (1,75) 23,77 (2,16) (2,84)
58,10
Glasovanje in volitve 17,71 (1,93) 13,36 (1,87) 15,79 (1,87) (2,47)
Globalna skupnost in 11,32 (1,42) 45,07
mednarodne organizacije 9,40 (1,33) 13,20 (1,58) 17,37 (1,62) (2,39)
Okolje in okoljska trajnost 56,62
21,08 (1,78) 24,45 (1,97) (2,47)
Emigracija in imigracija 13,41 (1,47) 13,59 (1,90) 16,38 (2,14) 52,05 53
Enake možnosti za moške 14,17 (1,41) 12,05 (1,70) 21,73 (1,91) (2,63)
in ženske 18,92 (1,71) 16,03 (1,51) 28,02 (1,99) 37,03
Pravice in dolžnosti 25,19 (2,18) 15,32 (1,44) 23,25 (2,01) (2,24)
državljanov 3,14 (0,79) 36,24
Ustava in politični sistem 10,18 (1,51) (2,43)
Odgovorna raba interneta 8,83 (1,72)
(npr. zasebnost, zanesljivost 54,21 (2,55) 22,89 (2,28) 19,75
virov, družabni mediji) (1,50)
Kritično in samostojno
mišljenje 30,01 (2,40) 34,64 (2,16) 25,17
Razreševanje konfliktov 40,40 (2,41) 31,58 (2,04) (1,63)
28,32 (1,62) 17,49 (1,66) 19,19
Evropska unija 13,54 (1,38) (1,63)
40,65
(2,29)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Izobraževanje učiteljev je seveda za sam prenos znanja na učence zelo po
membno; tako tekom njihovega usposabljanja za pridobitev kvalifikacij za uči
teljski poklic (na zadevnem področju), prav tako pa tudi nadaljevalno uspo
sabljanje na teh področjih. Zato smo v raziskavi učitelje vprašali, na katerih
področjih so imeli možnost izobraževati se (bodisi tekom pridobivanja svojih
poklicnih kvalifikacij, da so postali učitelji, bodisi v sklopu nadaljnjega profe
cilji državljanske vzgoje in izobraževanja ter pripravljenost učiteljev
tem
Tabela 3.5: Usposabljanje (na posameznih tematskih področjih)
med študijem in/ali ob delu (Slovenija)
Da, ko sem Da, usposabljal Da, oboje, med Ne
Človekove pravice študiral za sem se na delu študijem in na
34,63
učitelja delu (2,06)
53,14
21,34 (2,28) 20,25 (1,75) 23,77 (2,16) (2,84)
58,10
Glasovanje in volitve 17,71 (1,93) 13,36 (1,87) 15,79 (1,87) (2,47)
Globalna skupnost in 11,32 (1,42) 45,07
mednarodne organizacije 9,40 (1,33) 13,20 (1,58) 17,37 (1,62) (2,39)
Okolje in okoljska trajnost 56,62
21,08 (1,78) 24,45 (1,97) (2,47)
Emigracija in imigracija 13,41 (1,47) 13,59 (1,90) 16,38 (2,14) 52,05 53
Enake možnosti za moške 14,17 (1,41) 12,05 (1,70) 21,73 (1,91) (2,63)
in ženske 18,92 (1,71) 16,03 (1,51) 28,02 (1,99) 37,03
Pravice in dolžnosti 25,19 (2,18) 15,32 (1,44) 23,25 (2,01) (2,24)
državljanov 3,14 (0,79) 36,24
Ustava in politični sistem 10,18 (1,51) (2,43)
Odgovorna raba interneta 8,83 (1,72)
(npr. zasebnost, zanesljivost 54,21 (2,55) 22,89 (2,28) 19,75
virov, družabni mediji) (1,50)
Kritično in samostojno
mišljenje 30,01 (2,40) 34,64 (2,16) 25,17
Razreševanje konfliktov 40,40 (2,41) 31,58 (2,04) (1,63)
28,32 (1,62) 17,49 (1,66) 19,19
Evropska unija 13,54 (1,38) (1,63)
40,65
(2,29)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Izobraževanje učiteljev je seveda za sam prenos znanja na učence zelo po
membno; tako tekom njihovega usposabljanja za pridobitev kvalifikacij za uči
teljski poklic (na zadevnem področju), prav tako pa tudi nadaljevalno uspo
sabljanje na teh področjih. Zato smo v raziskavi učitelje vprašali, na katerih
področjih so imeli možnost izobraževati se (bodisi tekom pridobivanja svojih
poklicnih kvalifikacij, da so postali učitelji, bodisi v sklopu nadaljnjega profe
cilji državljanske vzgoje in izobraževanja ter pripravljenost učiteljev