Page 52 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 52
adaljevanju si podrobneje poglejmo odgovore naših ravnateljev in učiteljev.
Slednje prikazujeta tabela 3.3 in 3.4.

Tabela 3.4: Najpomembnejši cilji državljanske vzgoje in izobraževanja
v Sloveniji (mnenje učiteljev)

  Odstotek SE
Razvijanje znanja o družbenih, političnih in civilnodružbenih 24,92 1,21
institucijah.

Spodbujanje spoštovanja okolja in njegovega varovanja. 54,59 1,23

Razvijanje sposobnosti za zagovarjanje lastnega stališča. 30,57 1,16

Razvoj spretnosti in sposobnosti učencev za reševanje sporov. 45,99 1,12

Širjenje znanja o pravicah in odgovornostih državljanov. 46,75 1,41
Spodbujanje sodelovanja učencev v lokalni skupnosti. 16,71 0,92
Spodbujanje kritičnega in neodvisnega mišljenja učencev. 69,19 1,15
52 21,76 1,06
Spodbujanje sodelovanja učencev v življenju šole. 11,01 0,65
Podpora razvoju učinkovitih strategij za boj proti rasizmu. 2,97 0,55
Pripravljanje učencev za bodoče politično udejstvovanje.

Vir: Baza ICCS 2016.

Iz obeh tabel vidimo, da se tako ravnateljem kakor učiteljem v Sloveni­
ji najpomembnejši cilj državljanske vzgoje in izobraževanja zdi spodbujanje
kritičnega in neodvisnega mišljenja (tako meni približno 74 % ravnateljev in
69 % učiteljev). Med ravnatelji je drugi najpogosteje izbrani cilj širjenje zna­
nja o pravicah in odgovornostih državljanov (53 % jih meni tako), nato sledi­
jo spodbujanje spoštovanja do okolja in njegovo varovanje, razvijanje spo­
sobnosti za zagovarjanje lastnega stališča in razvoj spretnosti in sposobnosti
učencev za reševanje sporov. Pri učiteljih je drugi najpogosteje izbran cilj drža­
vljanske vzgoje in izobraževanja spodbujanje spoštovanja okolja in njegove­
ga varovanja (približno 55 %), nato sledijo širjenje znanja o pravicah in odgo­
vornostih državljanov (izbralo ga je približno 47 % učiteljev), razvoj spretnosti
in sposobnosti učencev za reševanje sporov (46 %) in razvijanje sposobnosti
za zagovarjanje lastnega stališča (približno 31 % učiteljev). Cilja, ki sta bila med
najpomembnejšimi izbrana najmanjkrat, sta pri učiteljih in ravnateljih enaka
(le odstotki so drugačni), in sicer pripravljanje učencev za bodoče politično
udejstvovanje ter podpora razvoju učinkovitih strategij za boj proti rasizmu. Iz
česar je razvidno, da so ravnatelji in učitelji v Sloveniji relativno enotni v mne­
nju, kaj so najpomembnejši cilji državljanske vzgoje in izobraževanja.

državljanska vzgoja v sloveniji
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57