Page 44 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 44
ela 2.18: Izobrazba očeta oziroma skrbnika

  Odstotek SE
Visokošolska univerzitetna izobrazba (tri do pet let) ali več (npr. 20,35 1,23
doktorat)
Višješolska izobrazba (npr. 2 leti študija po srednji šoli), poklicno 35,73 1,01
izpopolnjevanje po srednji šoli 39,34 1,38
Srednješolska izobrazba 4,13 0,48
Osnovnošolska izobrazba 0,46 0,15
Ni končala osnovne šole

Vir: Baza ICCS 2016.

Kakor je razvidno iz tabel 2.17 in 2.18, ima večina staršev oziroma skrbni­
kov učenk in učencev, ki so bili vključeni v raziskavo, več kot srednješolsko
izobrazbo.

Tabela 2.19: Število knjig doma

44

  Odstotek SE
7,50 0,56
Nič ali zelo malo (0–10 knjig) 22,05 0,98
37,85 1,11
Za eno knjižno polico (11–25 knjig) 17,64 0,91
14,96 1,09
Za eno knjižno omaro (26–100 knjig)

Za dve knjižni omari (101–200 knjig)

Za tri knjižne omare ali več (več kot 200 knjig)

Vir: Baza ICCS 2016.

Iz zgornje tabele je vidno, da ima največ učencev in učenk doma od 26 do
100 knjig, najmanjši je pa delež tistih učencev, ki imajo doma zelo malo knjig,
tj. do 10. Iz rezultatov tudi vidimo, da ima približno polovica učencev doma od
11 do 100 knjig.

Učence smo vprašali, koliko različnih naprav doma redno uporabljajo. Iz
rezultatov v tabeli 2.20 vidimo, da je v domači uporabi redno večje število mo­
bilnih telefonov z dostopom do interneta, pri čemer je približno 1 % učencev,
ki tega doma redno ne uporabljajo. Na drugi strani vidimo, da v večjem števi­
lu redno uporabljajo računalnike, pri tabličnih računalnikih ali e-bralnikih pa
je slika nekoliko drugačna: še vedno jih pogosto uporabljajo, vendar v največ­
ji meri le eno napravo.

državljanska vzgoja v sloveniji
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49