Page 39 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 39
n, in na drugi strani okoli 10 % šol takšnih, kjer imajo več kot polovico učen
cev, ki prihajajo iz ekonomsko deprivilegiranih šol. Prav tako vidimo, da je v
raziskavi sodelovalo približno 25 % šol, ki imajo (oziroma tako zaznavajo ravna
telji) 0–10 % deprivilegiranih učencev glede na vse učence v šoli, vendar vidi
mo tudi visoke deleže sodelujočih šol, kjer imajo od 11 do 25 % ali od 26 do 50
% učencev iz ekonomsko deprivilegiranih družin.
Tabela 2.8: Viri družbenih napetosti v neposrednem šolskem okolju
Zelo Srednje Malo Sploh ne 39
Prisotnost priseljencev 3,16 (1,51) 11,26 (2,95) 41,76 (5,63) 43,82 (5,50)
Slaba kvaliteta stanovanj 10,61 (2,60) 50,26 (4,89) 39,14 (4,72)
Brezposelnost 0 41,52 (4,23) 34,58 (4,90) 5,62 (2,60)
Verska nestrpnost 18,29 (4,61) 5,50 (2,28) 36,07 (5,11) 57,69 (5,37)
Etnični konflikti 0,75 (0,75) 3,94 (2,12) 31,03 (4,28) 63,71 (4,66)
Veliko revščine 1,32 (0,94) 23,65 (3,59) 53,31 (5,04) 19,06 (3,97)
Organizirani kriminal 3,97 (1,89) 3,09 (1,49) 35,03( 4,19) 61,88 (4,45)
Mladostniške tolpe 1,46 (1,06) 33,21 (5,23) 65,33 (5,14)
Manjši prestopki 0 12,39 (2,73) 75,79 (3,49) 10,96 (2,64)
Spolno nadlegovanje 0 31,16 (3,74) 68,84 (3,74)
Zloraba drog 0,86 (0,87) 0 61,52 (5,28) 26,88 (4,66)
Čezmerno uživanje alkohola 0 10,74 (3,04) 47,56 (4,25) 14,55 (3,43)
0,86 (0,87) 34,88 (4,79)
3,01 (1,64)
Vir: Baza ICCS 2016.
Na to vprašanje so ravnatelji odgovarjali z ocenjevanjem pogostosti. Vi
dimo, da je v povprečju najpogostejši (kategorija zelo pogosto) vir družbenih
napetosti v neposrednem šolskem okolju, po mnenju ravnateljev, brezposel
nost (tako meni nekaj več kot 18 % ravnateljev). Zanimivi so tudi odgovori na
drugem polu kontinuuma ocene, to je kategorija sploh ne – nekaj po mnenju
ravnateljev sploh ni vir družbene napetosti. Pri tem je slika zelo razpršena. Od
govori variirajo od več kot 60 % ravnateljev, ki menijo, da pojavi, kot so npr.
spolno nadlegovanje, mladostniške tolpe, organiziran kriminal in etnični kon
flikti, niso vir družbenih napetosti v neposrednem šolskem okolju, pa vse do
najmanjšega deleža, ki je pri skoraj 6 % ravnateljev – toliko jih meni, da brezpo
selnost sploh ni vir napetosti v neposrednem šolskem okolju, kar ni presenetlji
vo, saj je ravno ta pojav izpostavljen kot tisti, ki ima zelo velik vpliv na družbene
napetosti v neposrednem šolskem okolju. Pri čemer približno 42 % ravnateljev
meni, da je brezposelnost v neposrednem šolskem okolju srednje velik vir na
petosti v njihovem družbenem okolju.
slovenija v raziskavi iccs (2016)
cev, ki prihajajo iz ekonomsko deprivilegiranih šol. Prav tako vidimo, da je v
raziskavi sodelovalo približno 25 % šol, ki imajo (oziroma tako zaznavajo ravna
telji) 0–10 % deprivilegiranih učencev glede na vse učence v šoli, vendar vidi
mo tudi visoke deleže sodelujočih šol, kjer imajo od 11 do 25 % ali od 26 do 50
% učencev iz ekonomsko deprivilegiranih družin.
Tabela 2.8: Viri družbenih napetosti v neposrednem šolskem okolju
Zelo Srednje Malo Sploh ne 39
Prisotnost priseljencev 3,16 (1,51) 11,26 (2,95) 41,76 (5,63) 43,82 (5,50)
Slaba kvaliteta stanovanj 10,61 (2,60) 50,26 (4,89) 39,14 (4,72)
Brezposelnost 0 41,52 (4,23) 34,58 (4,90) 5,62 (2,60)
Verska nestrpnost 18,29 (4,61) 5,50 (2,28) 36,07 (5,11) 57,69 (5,37)
Etnični konflikti 0,75 (0,75) 3,94 (2,12) 31,03 (4,28) 63,71 (4,66)
Veliko revščine 1,32 (0,94) 23,65 (3,59) 53,31 (5,04) 19,06 (3,97)
Organizirani kriminal 3,97 (1,89) 3,09 (1,49) 35,03( 4,19) 61,88 (4,45)
Mladostniške tolpe 1,46 (1,06) 33,21 (5,23) 65,33 (5,14)
Manjši prestopki 0 12,39 (2,73) 75,79 (3,49) 10,96 (2,64)
Spolno nadlegovanje 0 31,16 (3,74) 68,84 (3,74)
Zloraba drog 0,86 (0,87) 0 61,52 (5,28) 26,88 (4,66)
Čezmerno uživanje alkohola 0 10,74 (3,04) 47,56 (4,25) 14,55 (3,43)
0,86 (0,87) 34,88 (4,79)
3,01 (1,64)
Vir: Baza ICCS 2016.
Na to vprašanje so ravnatelji odgovarjali z ocenjevanjem pogostosti. Vi
dimo, da je v povprečju najpogostejši (kategorija zelo pogosto) vir družbenih
napetosti v neposrednem šolskem okolju, po mnenju ravnateljev, brezposel
nost (tako meni nekaj več kot 18 % ravnateljev). Zanimivi so tudi odgovori na
drugem polu kontinuuma ocene, to je kategorija sploh ne – nekaj po mnenju
ravnateljev sploh ni vir družbene napetosti. Pri tem je slika zelo razpršena. Od
govori variirajo od več kot 60 % ravnateljev, ki menijo, da pojavi, kot so npr.
spolno nadlegovanje, mladostniške tolpe, organiziran kriminal in etnični kon
flikti, niso vir družbenih napetosti v neposrednem šolskem okolju, pa vse do
najmanjšega deleža, ki je pri skoraj 6 % ravnateljev – toliko jih meni, da brezpo
selnost sploh ni vir napetosti v neposrednem šolskem okolju, kar ni presenetlji
vo, saj je ravno ta pojav izpostavljen kot tisti, ki ima zelo velik vpliv na družbene
napetosti v neposrednem šolskem okolju. Pri čemer približno 42 % ravnateljev
meni, da je brezposelnost v neposrednem šolskem okolju srednje velik vir na
petosti v njihovem družbenem okolju.
slovenija v raziskavi iccs (2016)