Page 163 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 5-6: Teaching Feminism, ed. Valerija Vendramin
P. 163
abstracts ■ povzetki

in the curriculum. One of these outer topics was “gender relations in the
anti-Covid-19 regime”. The search for novel teaching and learning practic-
es has induced the need to systematise work practices. Reorganisation has
been conceptual: the triangulation of students, the “object” (subject mat-
ter, related experience, and embodiment through feelings), the teacher.
The quality of studying by way of the two way-transfer of knowledges and
transferable skills has been proven while working together with students
in research experiment at one of the subjects.
Key words: triangulation, transformation, study “object”, embodied expe-
rience, emotions

ŠTUDIJA V VIRTUALNI PREDAVALNICI: DELO FEMINISTIČNE
PEDAGOGIKE IN COVID-19 KRIZA
Ob refleksiji lastnih predavateljskih praks si marsikatere feministke želi-
mo dekonstruirati položaj ex cathedra in njegove simbolne učinke. Sledeč
začetnemu vpogledu v študije feministične pedagogike pričujoča razpra-
va združuje osnovne informacije in avtoričino učno prakso: potekala je na
terciarni ravni in vključevala študentke in študente Univerze v Ljubljani.
Nekateri vnaprej pripravljeni in nekateri spontani, a informirani pristo-
pi poučevanja so bili že preizkušeni in so prinesli pozitivnime rezultate.
Mislim, da jih je vredno deliti. Pospremila sem jih z nekaterimi koncepti
in njihovo rabo. Predstavljam v obliki predavateljskega seznama / učenja
tematskih občih mest.
Osebni napredek v smeri bolj načitanega, usposobljenega poučevanja in
učenja, ki nosi s seboj čustveno izpolnitev, se je zgodil v prvi fazi reži-
ma, ki se je vzpostavil proti Covidu-19, in virtualnega študijskega proce-
sa. Močna delovna preobremenitev in tehnološko nov način poučevanja
in učenja sta me navedla k živahnemu in iznajdljivemu »moderiranju«
Zoom in Google študijskih srečanj. Z vidika tehničnih možnosti prilago-
dljiva spletna predavanja in seminarji sta spodbudila iznajdevanje manj
običajne in kodirane učne komunikacije in situacijsko uvajanje aktual-
nih družbeno-političnih tem, ki niso vključene v učni načrt. Ena od ta-
kih predhodno nenačrtovanih tem je bila »ospoljeni odnosi v režimu pro-
ti Covidu-19«. Iskanje novih praks poučevanja in učenja je botrovalo nuji
po sistematizaciji delovne prakse. Reorganizacija je bila konceptualna: tri-
angulacija študentov in študentk, »objekta« (tj. učna tema, z njo pove-
zana izkušnja in njeno utelešenje skozi občutke), predavateljice oz. pre-
davatelja. Kakovost študija skozi dvosmeren prenos znanj in prenosljivih
veščin sem preverila pri enem od predmetov v sodelovanju s študentkami
in študenti tekom skupnega raziskovalnega eksperimenta.

161
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168