Page 219 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 219
a. drobnič vidic ■ primerjava dveh interdisciplinarnih učnih pristopov ...

Učni načrt. Matematika (2008) Gimnazija: splošna, klasična in strokovna
gimnazija. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Spletna stran: http://www.
mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocje/ss/ (pridobljeno
13.11.2020).

Vogrinc, J. (2008) Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju.
Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Wing Mui, W. (2013) Connecting mathematics in primary science inquiry
projects. International Journal of Science and Mathematics Education
11(2), str. 385–406.

Woods, D. R. (2014) Problem-Oriented Learning, Problem-Based Learning,
Problem-Based Synthesis, Process Oriented Guided Inquiry Learning,
Peer-Led Team Learning, Model-Eliciting Activities, and Project-
Based Learning: What Is Best for You? Industrial & Engineering
Chemistry Research 53(13), str. 5337–5354.

PRILOGA

Primer PBL / IBL problema in predvidenega postopka reševanja (prirejen
iz Drobnič Vidic (2005) za dijake)

Število rezervacij za sedež na letalu. Ameriško letalo, ki leti na relaciji New
York – Boston, ima na voljo 120 sedežev. Navadno vsak, ki se želi peljati na
omenjeni relaciji, najprej v agenciji rezervira sedež na letalu. Napravljenih je
lahko največ 120 rezervacij. Ker pa je ta linija zelo obremenjena, so večinoma
vsa mesta na letalu zapolnjena z rezervacijo sedeža. Seveda tisti, ki je sedež re-
zerviral, lahko pride na letalo, ali pa ne. V povprečju 5 % ljudi, ki rezervirajo se-
dež na letalu, v resnici ne pride na letalo zaradi tega ali onega razloga. Zato so
se v agenciji, ki organizira lete na tej relaciji, odločili, da bodo sprejemali 126 re-
zervacij namesto 120 rezervacij za let na omenjeni relaciji. Razmisli, zakaj po
tvojem mnenju je agencija ravnala tako in utemelji, ali je ravnala prav!
Nestrukturirani problem sproži pri pouku matematike s PBL uvajanje dis-
kretne slučajne spremenljivke in učenje njenih lastnosti po obravnavi verje-
tnostnega računa. Reševanje problema poteka po modelu 7 korakov v sku-
pinah po 4-6 učencev in učiteljem kot usmerjevalcem skupin v dveh učnih
urah (dveh fazah).

I. FAZA 1. korak: Razjasnite pojme ali koncepte, ki niso razumljivi! Pri branju
problema učenci pogledajo, če so jasni vsi pojmi. Stavek »V povprečju 5 % lju-
di, ki rezervirajo sedež na letalu, v resnici ne pride na letalo zaradi tega ali one-
ga razloga.« lahko interpretiramo kot »Verjetnost, da oseba, ki rezervira se-
dež, ne pride na letalo, je enaka 5 %.«.

217
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224