Page 223 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 223
a. drobnič vidic ■ primerjava dveh interdisciplinarnih učnih pristopov ...

z največjo verjetnostjo in hkrati matematično upanje E(X)=n p = 6 te slučaj-
ne spremenljivke X. Vendar nam matematično upanje ne pove vsega o slučaj-
ni spremenljivki. Pomemben je tudi standardni odklon (koren disperzije). V
našem primeru sicer ni preveč velik (2,4), saj je D(x) = npq = 5,7 toda dovolj,
da se v veliko izidih dogodi neljuba situacija, ko potnik nima svojega sedeža.
Verjetnost, da bo letalo z namišljenimi 126 sedeži preveč polno, je enaka 39
%, kar je zelo veliko. S takšnim ravnanjem si bo agencija kmalu nakopala ne-
zadovoljstvo potnikov in verjetno agencija s 126 rezervacijami ni storila prav.
5. Ocena opravljenega dela (ang. EVALUATE). Učenci ocenijo pomen uva-
janja diskretne slučajne spremenljivke, zakaj je binomska spremenljivka
tako pomembna in da je približek za normalno slučajno spremenljivko, ki je
zvezna.

221
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228