Page 223 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 223
a. drobnič vidic ■ primerjava dveh interdisciplinarnih učnih pristopov ...
z največjo verjetnostjo in hkrati matematično upanje E(X)=n p = 6 te slučaj-
ne spremenljivke X. Vendar nam matematično upanje ne pove vsega o slučaj-
ni spremenljivki. Pomemben je tudi standardni odklon (koren disperzije). V
našem primeru sicer ni preveč velik (2,4), saj je D(x) = npq = 5,7 toda dovolj,
da se v veliko izidih dogodi neljuba situacija, ko potnik nima svojega sedeža.
Verjetnost, da bo letalo z namišljenimi 126 sedeži preveč polno, je enaka 39
%, kar je zelo veliko. S takšnim ravnanjem si bo agencija kmalu nakopala ne-
zadovoljstvo potnikov in verjetno agencija s 126 rezervacijami ni storila prav.
5. Ocena opravljenega dela (ang. EVALUATE). Učenci ocenijo pomen uva-
janja diskretne slučajne spremenljivke, zakaj je binomska spremenljivka
tako pomembna in da je približek za normalno slučajno spremenljivko, ki je
zvezna.
221
z največjo verjetnostjo in hkrati matematično upanje E(X)=n p = 6 te slučaj-
ne spremenljivke X. Vendar nam matematično upanje ne pove vsega o slučaj-
ni spremenljivki. Pomemben je tudi standardni odklon (koren disperzije). V
našem primeru sicer ni preveč velik (2,4), saj je D(x) = npq = 5,7 toda dovolj,
da se v veliko izidih dogodi neljuba situacija, ko potnik nima svojega sedeža.
Verjetnost, da bo letalo z namišljenimi 126 sedeži preveč polno, je enaka 39
%, kar je zelo veliko. S takšnim ravnanjem si bo agencija kmalu nakopala ne-
zadovoljstvo potnikov in verjetno agencija s 126 rezervacijami ni storila prav.
5. Ocena opravljenega dela (ang. EVALUATE). Učenci ocenijo pomen uva-
janja diskretne slučajne spremenljivke, zakaj je binomska spremenljivka
tako pomembna in da je približek za normalno slučajno spremenljivko, ki je
zvezna.
221