Page 143 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 143
m. vreča ■ spletno nasilje, virtualno nasilje ...

za vogalom«, a tudi pred tem se lahko branimo. Storilca lahko na različ-
ne načine blokiramo na medijih, ki jih uporablja, da mu »vogali« niso več
tako zlahka dostopni.

Velika razširjenost »virtualnega« nasilja bi bila lahko tudi izho-
dišče za širši družbeni razmislek. Z neodzivnostjo do virtualnega nasi-
lja smo mnogim otrokom odvzeli občutek, da obstaja avtoriteta, ki jim
lahko pomaga, če postanejo žrtve nadlegovanja. Ne zaupajo, da jim lah-
ko nekdo stoji ob strani in jim pomaga, da se postavijo zase. V svojem sple-
tnem (»on-line«) življenju imajo občutek, da so na nekakšnem »div-
jem zahodu«, kjer velja le pravica nasilja in moči. Seveda ne potrebujemo
»šerifov«, pač pa lastno samozavest, da pristopimo k otroku in mu reče-
mo: »Lahko mi poveš, če se ti kaj neprijetnega dogaja na spletu, in jaz ti
bom znal pri tem pomagati.« Bistvena je odločnost, da obljubo držimo
tudi takrat, ko se moramo šele poučiti, kako se pomoči sploh lotiti.

Predvsem pa se moramo zavedati, da je podlaga interneta sicer res
tehnologija, a ustvarjalci vsebin in uporabniki interneta smo mi, ljudje. Ne
obstajajo tehnološke rešitve, ki bi preprečile in reševale zlorabe – mi smo
tisti, ki moramo ukrepati.

Literatura
Livingstone S., Haddon L., Görzig A., in Olafsson K. (2011) Risks and safety

on the internet: The perspective of European children. Fill Finfings. LSE,
London: EU Kids Online.

Amy B. Jordan, Daniel Romer (2014) Media and the Well-Being of Children
and Adolescents. Oxford: Oxford University Press.

Center za varnejši internet (2018) Končno poročilo 2016-2018. https://safe.
si/sites/default/files/koncno_ porocilo_2016_-_2018.pdf

Cook, T. (2019) Cyberbullying facts and statistics for 2016-2019. https://
www.comparitech.com/internet-providers/cyberbullying-statistics/

Spletni vir A: http://www.netfamilynews.org/only-rarely-is-cyberbullying-
-sole-factor-in-teen-suicide-study (dostop 15.4.2019)

Spletni vir B: https://blogs.lse.ac.uk/parenting4digitalfuture/2018/08/01
/a-clearer-picture-of-what-hurts-kids-online/

Spletni vir C: http://safe.si/novice/kako-se-odzvati-na-spletno-ustrahova-
nje (dostop 15.4.2019)

Spletni vir D: https://www.arnes.si/izobrazevanje/ (dostop 15.4.2019)

Spletni vir E: http://odklikni.enakostspolov.si/o-projektu/ (dostop
15.4.2019)

141
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148