Page 115 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 3-4: Nasilje, šola, družba II, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 115
Spletno nadlegovanje v šolah z vidika spola

Barbara Neža Brečko

Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) prinaša
v naše življenje prednosti in koristi, obenem pa se z uporabo IKT
pojavljajo tudi slabosti. Ena teh slabosti, ki je v zadnjih letih dele-
žna vse večje pozornosti, je medvrstniško spletno nasilje oziroma spletno
nadlegovanje.

Spletno nasilje oziroma spletno nadlegovanje je ena od oblik medvr-
stniškega nasilja, ki vključuje psihološko nasilje, ustrahovanje, trpinčenje,
ogrožanje, žaljenje drugih oseb s pomočjo uporabe informacijsko-komu-
nikacijske tehnologije. Spletno nadlegovanje je tesno povezano z uporabo
IKT, hkrati pa različni avtorji ugotavljajo, da je pojav povezan tudi s tako
imenovanimi tradicionalnimi oblikami nasilja (npr. z nasiljem, ki se ne
dogaja v spletnem okolju). Med obema oblikama nasilja so določene po-
dobnosti, in sicer: obe vrsti nasilja lahko žrtvi povzročita hude posledice,
do obeh lahko pride zaradi pomanjkanja nadzora, pogosto pride do nasilja
v šolskem okolju in žrtve pogosto poznajo storilca (Agatston et al., 2012;
Cassidy et al., 2011; Cassidy, Jackson in Brown, 2009; Hinduja in Patchin,
2012a, 2012b; Kowalski et al., 2012; Tokunaga, 2010).

Spletno nasilje nad ženskami in dekleti je nasilje na podlagi spola,
ki se izvaja z elektronsko komunikacijo in internetom. Čeprav lahko sple-
tno nasilje vpliva na ženske in moške, ženske in dekleta doživljajo drugač-
ne in bolj travmatične oblike spletnega nasilja. Obstajajo različne oblike
spletnega nasilja nad ženskami in dekleti, na primer spletno zalezovanje,
pornografija brez privolitve osebe na slikah (t. i. pornografija iz maščeva-
nja, ang. revenge porn), blatenje in nadlegovanje zaradi spola, zmerjanje
z vlačugo (ang. slut-shaming), neželena pornografija, spolno izsiljevanje

113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120