Page 239 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 239
abstracts ■ povzetki
ces at any location for study purposes once a month or less, and only aro­
und half use them for study purposes outside school once a month or less.
Key words: computer and information literacy, digital divide, socio-eco­
nomic status
Tina Rutar Leban in Mojca Štraus

Razlike v računalniški in informacijski pismenosti osmošolk
ter osmošolcev med slovenskimi regijami in povezanost
s socialno-ekonomskim statusom

V članku smo analizirali razlike med slovenskimi (statističnimi) regija­
mi v računalniški in informacijski pismenosti (RI pismenost) učencev 8.
razreda v raziskav ICILS 2013. Dodatno smo analizirali povezanost med
socialno-ekonomskim statusom (SES) ter dosežki učencev v RI znotraj
posamezne regije ter s tega vidika analizirali tudi razlike med regijami.
Analiza podatkov v tem članku torej naslavlja regijsko (ne)enakomernost
dosežkov v RI pismenosti po Sloveniji in povezanost teh razlik z raznoli­
kostjo socialno-ekonomskega ozadja učencev po regijah.

Rezultati analiz kažejo, da razlike v povprečnih dosežkih med regija­
mi obstajajo, vendar niso številne in tudi ne velike. Glede na dosežke v RI
pismenosti v raziskavi ICILS 2013 so v ospredju Goriška, Zasavska, Go­
renjska in Podravska regija, najnižje povprečne dosežke pa imajo učenci iz
Notranjsko-kraške, Spodnjeposavske ter Obalno-kraške regije. Statistič­
no gledano se pomembno razlikujejo le povprečni dosežki med regijami
na vrhu in regijami na repu rangirne razvrstitve po povprečnih dosežkih.
V primerjavah ostalih regij med seboj ne moremo govoriti o statistični po­
membnosti teh razlik. Kljub razlikam med povprečnimi dosežki (nekate­
rih) regij pa moramo upoštevati, da so razpršenosti dosežkov znotraj regij
precej večje.

Prav tako iz podatkov razberemo nekatere statistično pomembne
razlike v SES med regijami. Po podatkih, o katerih so poročali učenci,
sta po SES v ospredju predvsem Osrednjeslovenska in Gorenjska regija.
Reg­resijska analiza povezanosti SES z dosežki po posameznih regijah pa
je pokazala, da se ob t. i. izenačitvi SES med regijami razvrstitev regij po
pričakovanih povprečnih dosežkih ne spremeni bistveno. Kot najbolj pre­
senetljive glede na pričakovanja iz predhodnih raziskav bi lahko ocenili
ugotovitve za Osrednjeslovensko regijo, ki ima najvišji SES, povprečni do­
sežek na področju RI pismenosti v tej regiji pa je relativno nizek.

Ključne besede: raziskava ICILS, računalniška in informacijska pis­
menost, regijske razlike, socialno-ekonomski status

237
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244