Page 239 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 239
abstracts ■ povzetki
ces at any location for study purposes once a month or less, and only aro
und half use them for study purposes outside school once a month or less.
Key words: computer and information literacy, digital divide, socio-eco
nomic status
Tina Rutar Leban in Mojca Štraus
Razlike v računalniški in informacijski pismenosti osmošolk
ter osmošolcev med slovenskimi regijami in povezanost
s socialno-ekonomskim statusom
V članku smo analizirali razlike med slovenskimi (statističnimi) regija
mi v računalniški in informacijski pismenosti (RI pismenost) učencev 8.
razreda v raziskav ICILS 2013. Dodatno smo analizirali povezanost med
socialno-ekonomskim statusom (SES) ter dosežki učencev v RI znotraj
posamezne regije ter s tega vidika analizirali tudi razlike med regijami.
Analiza podatkov v tem članku torej naslavlja regijsko (ne)enakomernost
dosežkov v RI pismenosti po Sloveniji in povezanost teh razlik z raznoli
kostjo socialno-ekonomskega ozadja učencev po regijah.
Rezultati analiz kažejo, da razlike v povprečnih dosežkih med regija
mi obstajajo, vendar niso številne in tudi ne velike. Glede na dosežke v RI
pismenosti v raziskavi ICILS 2013 so v ospredju Goriška, Zasavska, Go
renjska in Podravska regija, najnižje povprečne dosežke pa imajo učenci iz
Notranjsko-kraške, Spodnjeposavske ter Obalno-kraške regije. Statistič
no gledano se pomembno razlikujejo le povprečni dosežki med regijami
na vrhu in regijami na repu rangirne razvrstitve po povprečnih dosežkih.
V primerjavah ostalih regij med seboj ne moremo govoriti o statistični po
membnosti teh razlik. Kljub razlikam med povprečnimi dosežki (nekate
rih) regij pa moramo upoštevati, da so razpršenosti dosežkov znotraj regij
precej večje.
Prav tako iz podatkov razberemo nekatere statistično pomembne
razlike v SES med regijami. Po podatkih, o katerih so poročali učenci,
sta po SES v ospredju predvsem Osrednjeslovenska in Gorenjska regija.
Regresijska analiza povezanosti SES z dosežki po posameznih regijah pa
je pokazala, da se ob t. i. izenačitvi SES med regijami razvrstitev regij po
pričakovanih povprečnih dosežkih ne spremeni bistveno. Kot najbolj pre
senetljive glede na pričakovanja iz predhodnih raziskav bi lahko ocenili
ugotovitve za Osrednjeslovensko regijo, ki ima najvišji SES, povprečni do
sežek na področju RI pismenosti v tej regiji pa je relativno nizek.
Ključne besede: raziskava ICILS, računalniška in informacijska pis
menost, regijske razlike, socialno-ekonomski status
237
ces at any location for study purposes once a month or less, and only aro
und half use them for study purposes outside school once a month or less.
Key words: computer and information literacy, digital divide, socio-eco
nomic status
Tina Rutar Leban in Mojca Štraus
Razlike v računalniški in informacijski pismenosti osmošolk
ter osmošolcev med slovenskimi regijami in povezanost
s socialno-ekonomskim statusom
V članku smo analizirali razlike med slovenskimi (statističnimi) regija
mi v računalniški in informacijski pismenosti (RI pismenost) učencev 8.
razreda v raziskav ICILS 2013. Dodatno smo analizirali povezanost med
socialno-ekonomskim statusom (SES) ter dosežki učencev v RI znotraj
posamezne regije ter s tega vidika analizirali tudi razlike med regijami.
Analiza podatkov v tem članku torej naslavlja regijsko (ne)enakomernost
dosežkov v RI pismenosti po Sloveniji in povezanost teh razlik z raznoli
kostjo socialno-ekonomskega ozadja učencev po regijah.
Rezultati analiz kažejo, da razlike v povprečnih dosežkih med regija
mi obstajajo, vendar niso številne in tudi ne velike. Glede na dosežke v RI
pismenosti v raziskavi ICILS 2013 so v ospredju Goriška, Zasavska, Go
renjska in Podravska regija, najnižje povprečne dosežke pa imajo učenci iz
Notranjsko-kraške, Spodnjeposavske ter Obalno-kraške regije. Statistič
no gledano se pomembno razlikujejo le povprečni dosežki med regijami
na vrhu in regijami na repu rangirne razvrstitve po povprečnih dosežkih.
V primerjavah ostalih regij med seboj ne moremo govoriti o statistični po
membnosti teh razlik. Kljub razlikam med povprečnimi dosežki (nekate
rih) regij pa moramo upoštevati, da so razpršenosti dosežkov znotraj regij
precej večje.
Prav tako iz podatkov razberemo nekatere statistično pomembne
razlike v SES med regijami. Po podatkih, o katerih so poročali učenci,
sta po SES v ospredju predvsem Osrednjeslovenska in Gorenjska regija.
Regresijska analiza povezanosti SES z dosežki po posameznih regijah pa
je pokazala, da se ob t. i. izenačitvi SES med regijami razvrstitev regij po
pričakovanih povprečnih dosežkih ne spremeni bistveno. Kot najbolj pre
senetljive glede na pričakovanja iz predhodnih raziskav bi lahko ocenili
ugotovitve za Osrednjeslovensko regijo, ki ima najvišji SES, povprečni do
sežek na področju RI pismenosti v tej regiji pa je relativno nizek.
Ključne besede: raziskava ICILS, računalniška in informacijska pis
menost, regijske razlike, socialno-ekonomski status
237