Page 235 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 235
Povzetki
Eva Klemenčič
IEA ICILS: Mednarodna raziskava računalniške
in informacijske pismenosti
Cilj mednarodne raziskave ICILS je izmeriti dosežke učencev (praviloma
v 8. razredu) na področju računalniške in informacijske pismenosti. Tega
cilja se raziskava loteva z inovativnim metodološkim pristopom. Računal
niška in informacijska pismenost je opredeljena kot sposobnost posamez
nika, da uporablja računalnik za raziskovanje, ustvarjanje in sporazume
vanje, da lahko učinkovito sodeluje doma, v šoli, na delovnem mestu in v
skupnosti. V raziskavi je računalniška in informacijska pismenost opredel
jena na štirih ravneh. Bistvena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3
in 4, saj slednji implicirata avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Učenci naloge, na podlagi katerih nastane ocena njihovih dosežkov na
področju računalniške in informacije pismenosti, izpolnjujejo v posebej
za ta namen pripravljenem digitalnem okolju. To okolje ima dve pomemb
ni karakteristiki: najprej metodološko trdno merjenje dosežkov učencev,
ob tem pa se to merjenje odvija v avtentičnem digitalnem okolju in z av
tentičnimi nalogami. Gre torej za inovativno raziskavo, ki se ob tem loteva
področja, kjer je vpogled v dosežke učencev precej omejen. Pri računalni
ški in informacijski pismenosti gre namreč pretežno za področje transver
zalnih veščin (v slovenski osnovni šoli na primer ni obveznega predme
ta, povezanega z IKT). S tem pa odgovarja na pomemben problem, ko je
v izobraževalnih sistemih pripoznan in poudarjen pomen ključnih kom
petenc, ki praviloma vključujejo tudi digitalno kompetenco, hkrati pa so
233
Eva Klemenčič
IEA ICILS: Mednarodna raziskava računalniške
in informacijske pismenosti
Cilj mednarodne raziskave ICILS je izmeriti dosežke učencev (praviloma
v 8. razredu) na področju računalniške in informacijske pismenosti. Tega
cilja se raziskava loteva z inovativnim metodološkim pristopom. Računal
niška in informacijska pismenost je opredeljena kot sposobnost posamez
nika, da uporablja računalnik za raziskovanje, ustvarjanje in sporazume
vanje, da lahko učinkovito sodeluje doma, v šoli, na delovnem mestu in v
skupnosti. V raziskavi je računalniška in informacijska pismenost opredel
jena na štirih ravneh. Bistvena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3
in 4, saj slednji implicirata avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Učenci naloge, na podlagi katerih nastane ocena njihovih dosežkov na
področju računalniške in informacije pismenosti, izpolnjujejo v posebej
za ta namen pripravljenem digitalnem okolju. To okolje ima dve pomemb
ni karakteristiki: najprej metodološko trdno merjenje dosežkov učencev,
ob tem pa se to merjenje odvija v avtentičnem digitalnem okolju in z av
tentičnimi nalogami. Gre torej za inovativno raziskavo, ki se ob tem loteva
področja, kjer je vpogled v dosežke učencev precej omejen. Pri računalni
ški in informacijski pismenosti gre namreč pretežno za področje transver
zalnih veščin (v slovenski osnovni šoli na primer ni obveznega predme
ta, povezanega z IKT). S tem pa odgovarja na pomemben problem, ko je
v izobraževalnih sistemih pripoznan in poudarjen pomen ključnih kom
petenc, ki praviloma vključujejo tudi digitalno kompetenco, hkrati pa so
233