Page 154 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 154
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
lizacija, ki preveč stavi na »lastnike« in potrošnike znanja, premalo pa na
znanje kot javno dobro skupnosti). Zaradi množičnosti univerz in institu
cionalne diferenciacije, ki še dodatno zasedata že tako prepoln visokošol
ski prostor, niti takšnih, šibkeje utemeljenih potreb in spodbud po inter
nacionalizaciji morda čez čas ne bo več oz. bodo zmanjšane na minimum.
Historične elemente je torej treba razumeti in interpretirati v različ
nih družbenih okoliščinah, ne smemo pa pozabiti, da se zgodovinska bre
mena, ki preprečujejo vrnitev internacionalizacije (v smislu nekoč že do
sežene zelo odprte akademske kulture, čeprav bolj elitne), akumulirajo in
jih je težko preseči. Kljub vsemu sodobno internacionalizacijo še vedno
pretežno sestavljajo (v sodobnosti nekoliko prekvašene) historične prvine,
h katerim bo univerza težila že po lastnem institucionalnem spominu, pa
če bodo družbene okoliščine zanjo ugodne ali ne. Koliko navidez novega
(npr. privatizacija in komodifikacija znanja, lestvice ugleda in tekmovanje
univerz za vire, spajanja in prevzemi šibkejših univerz s strani močnejših
ipd.) bo v resnici tudi postalo prebojnega in trajnega, v korist znanosti in
skupnosti in ne le trga, bo pokazal čas.
Literatura
Altbach, P. G. (2000) The Crisis in Multinational Higher Education. In-
ternational Higher Education 21, str. 3–5.
Altbach, P. G. (2002) Perspectives in Internationalizing Higher Educati
on. International Higher Education 27, str. 6–8.
Altbach, P. G. (2004) Globalisation and the University: Myths and Rea
lities in an Unequal World. Tertiary Education and Management 10
(1), 3–25.
Cohen, M. (2001) The Grand Tour. Language, National Identity and Ma
sculinity. Changing English 8 (2), str. 129–141.
De Haan, H. H. (2014) Internationalization: Interpretations among
Dutch Practitioners. Journal of Studies in International Education 18
(3), str. 241–260.
De Ridder–Symoens, H. (1992) Mobility. V: De Ridder–Symoens, H.
(ur.). A history of the university in Europe; Volume I Universities in the
Middle Age, str. 280–306. Cambridge, New York, Port Melburne,
Madrid, Cape Town: Cambridge University Press.
De Ridder–Symoens, H. (1996) Mobility V: De Ridder–Symoens, H. (ur.).
A history of the university in Europe; Volume II Universities in the ear-
ly modern Europe (1500–1800), str. 416–451. Cambridge, New York,
Port Melburne, Madrid, Cape Town: Cambridge University Press.
152
lizacija, ki preveč stavi na »lastnike« in potrošnike znanja, premalo pa na
znanje kot javno dobro skupnosti). Zaradi množičnosti univerz in institu
cionalne diferenciacije, ki še dodatno zasedata že tako prepoln visokošol
ski prostor, niti takšnih, šibkeje utemeljenih potreb in spodbud po inter
nacionalizaciji morda čez čas ne bo več oz. bodo zmanjšane na minimum.
Historične elemente je torej treba razumeti in interpretirati v različ
nih družbenih okoliščinah, ne smemo pa pozabiti, da se zgodovinska bre
mena, ki preprečujejo vrnitev internacionalizacije (v smislu nekoč že do
sežene zelo odprte akademske kulture, čeprav bolj elitne), akumulirajo in
jih je težko preseči. Kljub vsemu sodobno internacionalizacijo še vedno
pretežno sestavljajo (v sodobnosti nekoliko prekvašene) historične prvine,
h katerim bo univerza težila že po lastnem institucionalnem spominu, pa
če bodo družbene okoliščine zanjo ugodne ali ne. Koliko navidez novega
(npr. privatizacija in komodifikacija znanja, lestvice ugleda in tekmovanje
univerz za vire, spajanja in prevzemi šibkejših univerz s strani močnejših
ipd.) bo v resnici tudi postalo prebojnega in trajnega, v korist znanosti in
skupnosti in ne le trga, bo pokazal čas.
Literatura
Altbach, P. G. (2000) The Crisis in Multinational Higher Education. In-
ternational Higher Education 21, str. 3–5.
Altbach, P. G. (2002) Perspectives in Internationalizing Higher Educati
on. International Higher Education 27, str. 6–8.
Altbach, P. G. (2004) Globalisation and the University: Myths and Rea
lities in an Unequal World. Tertiary Education and Management 10
(1), 3–25.
Cohen, M. (2001) The Grand Tour. Language, National Identity and Ma
sculinity. Changing English 8 (2), str. 129–141.
De Haan, H. H. (2014) Internationalization: Interpretations among
Dutch Practitioners. Journal of Studies in International Education 18
(3), str. 241–260.
De Ridder–Symoens, H. (1992) Mobility. V: De Ridder–Symoens, H.
(ur.). A history of the university in Europe; Volume I Universities in the
Middle Age, str. 280–306. Cambridge, New York, Port Melburne,
Madrid, Cape Town: Cambridge University Press.
De Ridder–Symoens, H. (1996) Mobility V: De Ridder–Symoens, H. (ur.).
A history of the university in Europe; Volume II Universities in the ear-
ly modern Europe (1500–1800), str. 416–451. Cambridge, New York,
Port Melburne, Madrid, Cape Town: Cambridge University Press.
152