Page 9 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 9
Računalniška in informacijska pismenost
(IEA ICILS 2013) ter druge sodobne teme
Eva Klemenčič
Številko Šolskega polja pričenjamo s tematskim blokom člankov o
Mednarodni raziskavi računalniške in informacijske pismenosti –
IEA ICILS 2013 –, ki jo na mednarodni ravni koordinira IEA, v Slo
veniji pa Pedagoški inštitut. Uvodni članek tematskega sklopa sem pri
pravila gostujoča urednica te številke. V razpravi z naslovom IEA ICILS:
Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti predstav
ljam ozadje računalniške in informacijske pismenosti ter mednarodno
raziskavo na tem področju, in sicer cikel 2013. V raziskavi je sodelovala
tudi Slovenija. Tematski sklop nadaljujemo s sekundarnimi analizami po
datkov te raziskave. Plamen V. Mirazchiyski se v svojem članku The Di-
gital Divide: The Role of Socioeconomic Status across Countries (Digitalni
razkorak: vloga socialno-ekonomskega statusa – primerjava med država-
mi) ukvarja z digitalnim razkorakom računalniške in informacijske pis
menosti, pri čemer se osredotoči na vlogo socialno-ekonomskega statusa,
kar preiskuje tudi v razmerju individualnih in šolskih karakteristik. Tina
Rutar Leban in Mojca Štraus se v članku Razlike v računalniški in infor-
macijski pismenosti osmošolk ter osmošolcev med slovenskimi regijami in po-
vezanost s socialno-ekonomskim statusom prav tako osredotočita na soci
alno-ekonomski status, a slednjega preiskujeta v razmerju do slovenskih
regij. Mednarodna raziskava ICILS je bila v Sloveniji namreč vzorčena
tako, da so možne tudi analize med regijami. V članku Povezanost pogos
tosti in namenov rabe računalnika z dosežki, zaznano samo-učinkovitostjo
in motivacijo učenk in učencev pri računalniško-informacijski pismenosti v
raziskavi ICILS 2013 Mojca Štraus ugotavlja razmerje med kognitivnimi
in nekognitivni dosežki na področju računalniške in informacijske pisme
7
(IEA ICILS 2013) ter druge sodobne teme
Eva Klemenčič
Številko Šolskega polja pričenjamo s tematskim blokom člankov o
Mednarodni raziskavi računalniške in informacijske pismenosti –
IEA ICILS 2013 –, ki jo na mednarodni ravni koordinira IEA, v Slo
veniji pa Pedagoški inštitut. Uvodni članek tematskega sklopa sem pri
pravila gostujoča urednica te številke. V razpravi z naslovom IEA ICILS:
Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti predstav
ljam ozadje računalniške in informacijske pismenosti ter mednarodno
raziskavo na tem področju, in sicer cikel 2013. V raziskavi je sodelovala
tudi Slovenija. Tematski sklop nadaljujemo s sekundarnimi analizami po
datkov te raziskave. Plamen V. Mirazchiyski se v svojem članku The Di-
gital Divide: The Role of Socioeconomic Status across Countries (Digitalni
razkorak: vloga socialno-ekonomskega statusa – primerjava med država-
mi) ukvarja z digitalnim razkorakom računalniške in informacijske pis
menosti, pri čemer se osredotoči na vlogo socialno-ekonomskega statusa,
kar preiskuje tudi v razmerju individualnih in šolskih karakteristik. Tina
Rutar Leban in Mojca Štraus se v članku Razlike v računalniški in infor-
macijski pismenosti osmošolk ter osmošolcev med slovenskimi regijami in po-
vezanost s socialno-ekonomskim statusom prav tako osredotočita na soci
alno-ekonomski status, a slednjega preiskujeta v razmerju do slovenskih
regij. Mednarodna raziskava ICILS je bila v Sloveniji namreč vzorčena
tako, da so možne tudi analize med regijami. V članku Povezanost pogos
tosti in namenov rabe računalnika z dosežki, zaznano samo-učinkovitostjo
in motivacijo učenk in učencev pri računalniško-informacijski pismenosti v
raziskavi ICILS 2013 Mojca Štraus ugotavlja razmerje med kognitivnimi
in nekognitivni dosežki na področju računalniške in informacijske pisme
7