Page 10 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 10
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
nosti, zanimajo jo tudi razlike med spoloma. Zadnji članek v omenjenem
tematskem sklopu – Merjenje učinkov IKT na nivoju učiteljev z uporabo
podatkov ICILS 2013 – je pripravila Barbara Neža Brečko. Članek preisku
je, katere pedagoške prakse uporabljajo učitelji pri svojem poučevanju in
kateri dejavniki so povezani z uporabo IKT v razredu.
Tematska številka ni posvečena le Mednarodni raziskavi računalni
ške in informacijske pismenosti, temveč obsega tudi drugi sklop člankov,
v katerega so uvrščene razprave, ki pokrivajo različne teme, značilne za so
dobno šolo. Še več, vse izbrane tematike so izjemno aktualne v trenutnem
izobraževalnem sistemu v Sloveniji. Tudi nivoji izobraževanja, na katere
se osredotočajo ti članki, so raznoliki. Tanja Potočnik Mesarić in Anton
Kramberger se v članku ukvarjata z internacionalizacijo univerz: opiše
ta njene historične prvine ter iščeta povezavo med identificiranimi histo
ričnimi značilnostmi in sodobnimi oblikami internacionalizacije. Naslov
članka Razvoj elementov internacionalizacije univerze skozi čas je zato zelo
poveden. Tematski sklop nadaljujemo s prispevkom Podjetniške kompe-
tence in vodenje šol kot tematika v slovenski bibliografiji Janeza Drobni
ča, ki analizira pojavnosti pojmov podjetniškega vodenja oz. podjetniških
pristopov na področju šolstva ter povezav med njimi. Naslednja tema so
otroci s posebnimi potrebami. Marjeta Šmid in Martina Ozbič v razpravi
Latentna struktura pripoznanja v izobraževalnih programih za otroke s po-
sebnimi potrebami s pomočjo ugotavljanja latentne strukture pripoznanja
določita najpomembnejše dejavnike za uspešno inkluzijo v izobraževal
nem programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
ter v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom (na rav
ni osnovne šole). Tematski sklop se zaključi s člankom Najpogostejše napa-
ke pri pisnem sporočanju na poklicni maturi iz italijanščine Helene Bažec.
Avtorica se v njem osredotoča na napake, ki jih najdemo v pisni produk
ciji na poklicni maturi iz italijanskega jezika kot drugega ali tujega jezika.
Če še enkrat povzamem teme, ki so predstavljene v tej številke znan
stvene revije Šolsko polje, so to: računalniška in informacijska pismenost,
internacionalizacija univerz, podjetniške kompetence, otroci s posebnimi
potrebami in italijanščina na poklicni maturi. Skratka, gre za pomembne
teme Evropskega kompetenčnega okvira in za tehtna vprašanja današnje
pedagoške prakse v Sloveniji.
Številko zaključujemo z recenzijo dveh priročnikov. Želim vam pri
jetno branje.
8
nosti, zanimajo jo tudi razlike med spoloma. Zadnji članek v omenjenem
tematskem sklopu – Merjenje učinkov IKT na nivoju učiteljev z uporabo
podatkov ICILS 2013 – je pripravila Barbara Neža Brečko. Članek preisku
je, katere pedagoške prakse uporabljajo učitelji pri svojem poučevanju in
kateri dejavniki so povezani z uporabo IKT v razredu.
Tematska številka ni posvečena le Mednarodni raziskavi računalni
ške in informacijske pismenosti, temveč obsega tudi drugi sklop člankov,
v katerega so uvrščene razprave, ki pokrivajo različne teme, značilne za so
dobno šolo. Še več, vse izbrane tematike so izjemno aktualne v trenutnem
izobraževalnem sistemu v Sloveniji. Tudi nivoji izobraževanja, na katere
se osredotočajo ti članki, so raznoliki. Tanja Potočnik Mesarić in Anton
Kramberger se v članku ukvarjata z internacionalizacijo univerz: opiše
ta njene historične prvine ter iščeta povezavo med identificiranimi histo
ričnimi značilnostmi in sodobnimi oblikami internacionalizacije. Naslov
članka Razvoj elementov internacionalizacije univerze skozi čas je zato zelo
poveden. Tematski sklop nadaljujemo s prispevkom Podjetniške kompe-
tence in vodenje šol kot tematika v slovenski bibliografiji Janeza Drobni
ča, ki analizira pojavnosti pojmov podjetniškega vodenja oz. podjetniških
pristopov na področju šolstva ter povezav med njimi. Naslednja tema so
otroci s posebnimi potrebami. Marjeta Šmid in Martina Ozbič v razpravi
Latentna struktura pripoznanja v izobraževalnih programih za otroke s po-
sebnimi potrebami s pomočjo ugotavljanja latentne strukture pripoznanja
določita najpomembnejše dejavnike za uspešno inkluzijo v izobraževal
nem programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
ter v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom (na rav
ni osnovne šole). Tematski sklop se zaključi s člankom Najpogostejše napa-
ke pri pisnem sporočanju na poklicni maturi iz italijanščine Helene Bažec.
Avtorica se v njem osredotoča na napake, ki jih najdemo v pisni produk
ciji na poklicni maturi iz italijanskega jezika kot drugega ali tujega jezika.
Če še enkrat povzamem teme, ki so predstavljene v tej številke znan
stvene revije Šolsko polje, so to: računalniška in informacijska pismenost,
internacionalizacija univerz, podjetniške kompetence, otroci s posebnimi
potrebami in italijanščina na poklicni maturi. Skratka, gre za pomembne
teme Evropskega kompetenčnega okvira in za tehtna vprašanja današnje
pedagoške prakse v Sloveniji.
Številko zaključujemo z recenzijo dveh priročnikov. Želim vam pri
jetno branje.
8