Page 10 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 10
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
nosti, zanimajo jo tudi razlike med spoloma. Zadnji članek v omenjenem
tematskem sklopu – Merjenje učinkov IKT na nivoju učiteljev z uporabo
podatkov ICILS 2013 – je pripravila Barbara Neža Brečko. Članek preisku­
je, katere pedagoške prakse uporabljajo učitelji pri svojem poučevanju in
kateri dejavniki so povezani z uporabo IKT v razredu.

Tematska številka ni posvečena le Mednarodni raziskavi računalni­
ške in informacijske pismenosti, temveč obsega tudi drugi sklop člankov,
v katerega so uvrščene razprave, ki pokrivajo različne teme, značilne za so­
dobno šolo. Še več, vse izbrane tematike so izjemno aktualne v trenutnem
izobraževalnem sistemu v Sloveniji. Tudi nivoji izobraževanja, na katere
se osredotočajo ti članki, so raznoliki. Tanja Potočnik Mesarić in Anton
Kramberger se v članku ukvarjata z internacionalizacijo univerz: opiše­
ta njene historične prvine ter iščeta povezavo med identificiranimi histo­
ričnimi značilnostmi in sodobnimi oblikami internacionalizacije. Naslov
članka Razvoj elementov internacionalizacije univerze skozi čas je zato zelo
poveden. Tematski sklop nadaljujemo s prispevkom Podjetniške kompe-
tence in vodenje šol kot tematika v slovenski bibliografiji Janeza Drobni­
ča, ki analizira pojavnosti pojmov podjetniškega vodenja oz. podjetniških
pristopov na področju šolstva ter povezav med njimi. Naslednja tema so
otroci s posebnimi potrebami. Marjeta Šmid in Martina Ozbič v razpravi
Latentna struktura pripoznanja v izobraževalnih programih za otroke s po-
sebnimi potrebami s pomočjo ugotavljanja latentne strukture pripoznanja
določita najpomembnejše dejavnike za uspešno inkluzijo v izobraževal­
nem programu s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo
ter v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom (na rav­
ni osnovne šole). Tematski sklop se zaključi s člankom Najpogostejše napa-
ke pri pisnem sporočanju na poklicni maturi iz italijanščine Helene Bažec.
Avtorica se v njem osredotoča na napake, ki jih najdemo v pisni produk­
ciji na poklicni maturi iz italijanskega jezika kot drugega ali tujega jezika.

Če še enkrat povzamem teme, ki so predstavljene v tej številke znan­
stvene revije Šolsko polje, so to: računalniška in informacijska pismenost,
internacionalizacija univerz, podjetniške kompetence, otroci s posebnimi
potrebami in italijanščina na poklicni maturi. Skratka, gre za pomembne
teme Evropskega kompetenčnega okvira in za tehtna vprašanja današnje
pedagoške prakse v Sloveniji.

Številko zaključujemo z recenzijo dveh priročnikov. Želim vam pri­
jetno branje.

8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15