Page 25 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 25
r. kroflič ■ koncepti odzivanja na nasilje ...

spoštovanju drugačnosti (Bauman, 2001). Če namreč tradicionalni ko-
munitarizem prek politike razbitih oken vzpostavlja nevarne oblike pri-
tiskov na manjšinske skupine prebivalcev – tudi na subkulture mlado-
stnikov, mora liberalni komunitarizem prek restorativnih praks uvesti
tradicionalne oblike dogovarjanja med člani skupnosti na način, da jih
očisti tradicionalnih vrednotnih opredelitev.

Uvajanje restorativnih pristopov pa terja tudi drugačno percepci-
jo vzgoje. Redistributivni model ničelne tolerance je zavezan tradicional-
nemu kantovskemu pogledu na amoralnost divjega otroka in veri v av-
toritativno direktivnost vzgoje, medtem ko restorativni pristop stavi na
razvoj odprte narativne identitete ob soočenju svojih želja z drugim kot
drugačnim, na motnjo egocentričnosti percepcije in vzgojo kot subjekti-
fikacijo (Biesta, 2017; Ranciere, 2006) oziroma komunikacijo z vrednota-
mi (Medveš, 2018a). Koncept vzgoje z umetnostjo v osnovni šoli Orchard
Garden v Bostonu dokazuje, da lahko alternativo izključujoče politike ni-
čelne tolerance uspešno nadomestijo vzgojne dejavnosti, ki povečujejo ob-
čutljivost za različne oblike nasilja, seveda ob jasni opredelitvi, da sodobna
šola še vedno potrebuje tudi dosledne disciplinske meje, zasnovane na re-
tributivnih načelih modernega prava, ki pa jih s sankcijami brani šele ta-
krat, ko široka paleta vzgojnih dejavnosti za nenasilje ni privedla do žele-
nega rezultata.

Literatura

Bauman, Z. (2001) Community (Seeking safety in an insecure world).
Cambridge: Polity Press.

Biesta, G. (2017) The Discovery of Teaching. New York in London: Routledge.

Blood, P. & Thorsborne, M. (2005) The Challenge of Cultural Change:
Embedding Restorative Practices in School. V: The Sixth International
Conference on Conferencing, Circles and other Restorative Practices:
“Building a Global Alliance for Restorative Practices and Family
Empowerment”. Sydney, Australia, March 3–5 2005. http://www.thors-
borne.com.au/conference_papers/Challenge_of_Culture_Change.pdf
(pridobljeno 20.1.2018).

Cowie, H. (2014) Restorative aproaches in schoos. A psychological perspec-
tive. V: Selman, E., Cremin, H. in McCluskey, G. [ur.], Restorative
Approaches to Conflict in Schools: Interdisciplinary Perspectives on
Whole School Approaches to Managing Relationships, str. 75–81.
London in New York: Routledge.

23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30