Page 88 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 88
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

učenje, in sicer je eno enoto višja vrednost na lestvici občutka pripadnos-
ti šoli povezana s povečanjem vrednosti na lestvici zaznavanja doživljanja
medvrstniškega nasilja za 0,23 pri učencih in učenkah z veliko domačih vi-
rov za učenje, pri učencih in učenkah z malo domačih virov za učenje pa
za 0,27. Omenjeno drži pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za
učenje ter učencih in učenkah z malo domačih virov za učenje. Pri učen-
cih in učenkah znotraj obeh skupin lahko z občutkom pripadnosti šoli po-
jasnimo šest odstotkov variabilnosti v vrednosti lestvice zaznavanja doži-
vljanja medvrstniškega nasilja.

Občutek pripadnosti šoli se je pokazal tudi kot značilen napovednik
občutka vključenosti v pouk branja (tabeli 28 in 29) tako pri učencih in
učenkah z veliko domačih virov za učenje kot tudi pri učencih in učenkah
z malo domačih virov za učenje. Velikost učinka občutka pripadnosti je ne-
koliko večja pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za učenje, in si-
cer je eno enoto višja vrednost na lestvici občutka pripadnosti šoli poveza-
na s povečanjem vrednosti na lestvici občutka vključenosti v pouk branja
za 0,64 pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za učenje, pri učen-
cih in učenkah z malo domačih virov za učenje pa za 0,44. Pri učencih in
učenkah z veliko domačih virov za učenje lahko z občutkom pripadnos-
ti šoli pojasnimo 40 odstotkov variabilnosti v vrednosti lestvice občutka
vključenosti v pouk branja, pri učencih in učenkah z malo domačih virov
za učenje pa 23 odstotkov.

Tabela 28: PIRLS 2016 – občutek pripadnosti šoli kot napovednik dosežkov na preizkusu iz branja PIRLS 2016,
zaznavanja doživljanja medvrstniškega nasilja in vključenosti v pouk branja pri učencih in učenkah z veliko domačih
virov za učenje

Bralni dosežki učencev in učenk z veliko domačih virov za učenje na preizkusu
PIRLS 2016

Model B SEB tB p β SEβ tβ p R2 SER2
Konstanta
OPŠ 576,72 13,08 44,08 0,00

Konstanta 1,09 1,34 0,81 > 0,05 0,03 0,04 0,81 > 0,05 0,00 0,00
OPŠ
Zaznavanje doživljanja medvrstniškega nasilja pri učencih in učenkah
Konstanta z veliko domačih virov za učenje
OPŠ
7,68 0,33 23,47 0,00

0,23 0,04 6,59 0,00 0,25 0,04 7,00 0,00 0,06 0,02

Vključenost v pouk branja pri učencih in učenkah z veliko domačih virov za učenje

3,57 0,37 9,59 0,00

0,64 0,04 15,93 0,00 0,63 0,03 21,75 0,00 0,40 0,04

Opomba: OPŠ – občutek pripadnosti šoli; B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β– standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93