Page 120 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 120
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
Turčija raziskave na ana-
Podat-
ki iz 41 liza
držav
14 Cemalci- 799 učencev in Zadovoljstvo s socialnimi od- Kvantitativ- Struktur-
lar (2010) Združe- učenk iz 13 osnov- nosi v šoli (+), odnosi med na raziskava. no modeli-
no kra- nih šol v 7. in 8. ra- učenci (+) zadovoljstvo s struk- Podatki so bili ranje
ljestvo zredu (50 % de- turnimi vidiki šole (+), zaznano zbrani leta 2006.
klet) nasilje (–).
Peru
ZDA Hierarhične kulture (–), SES ho-
mogenost med sošolci (+), pri-
seljenec prve generacije (–),
uporaba tujega jezika doma (–), Kvantitativna
število knjig doma (+), družin- raziskava. Upo-
sko bogastvo (+), družinska so- rabljeni podat-
cialna komunikacija (+), SES- ki raziskav PISA, Večnivo-
Chiu idr. 193.073 učencev -povprečje šole (+), družinska cikel 2000, Sve- jska regre-
15 (2016) in učenk, starih socialna komunikacija, povpre- tovne banke sijska ana-
15 let
čje šole (+), odnosi med učen- (2004) in kul- liza
ci in učenkami in učitelji in uči- turnih vrednot
teljicami (+), podpora učiteljev (House idr.,
in učiteljic (+), disciplinska kli- 2004).
ma (+), bralni dosežek (+), sa-
moučinkovitost (+), učna samo-
podoba (+).

Craggs 4 dijaki iz 3 sre- Sklepanje prijateljstev (+), ob- Kvalitativna raz- Interpreta-
16 in Kelly dnjih šol (3 fantje, čutek varnosti (+), občutek, da iskava. Intervjuji tivna feno-
1 dekle) je učenec poznan, razumljen in z učenci in učen- menološka
(2017) sprejet v šoli (+); identifikaci- kami, ki so bili analiza
ja in podpora učencem in učen- podvrženi pre-
kam s posebnimi potrebami (+), mestitvi (to po-
priložnosti za zunajšolske de- meni, da niso iz-
javnosti (+), promocija vede- ključeni iz ene
nja s spodbujanjem vrstniških šole, ampak so
odnosov (+), vodenje poskus- bili premeščeni v
ne dobe v šoli (–), osebna odgo- drugo).
vornost (+).

80 učencev in
učenk iz projek-
ta Young Lives, ki Kvantitativna in
je spremljal pre- kvalitativna štu-
hod z razredne na dija (zasnova
predmetno stopnjo raziskave z me-
17 Cueto idr. poučevanja (52,5 Na stopnji razrednega pouka ži- šanimi metoda- Struktur-
(2010) sr=%oost1fb=a2in,l04it,o6ulev)pt.;aoDM;raSosbtDdarlaosjtsetatn-noi vel/-a v urbanem okolju (–), re- mi). Podatki so no modeli-
lativni SES (+), dosežek iz mate- bili zbrani v le- ranje
matike (+). tih 2002, 2006
in 2007 v okviru
tudi podatki 996 vzdolžne študije
učencev in učenk, »Young Lives«.
ki niso sodelovali v
projektu.

176 učencev in
učenk iz 2 osnov-
nih šol ter dija- Kvantitativ- Hierarhič-
18 Cupito idr. kov in dijakinj iz 1 Izpolnjevanje družinskih obve- na raziskava. na multipla
(2015) srednje šole (52,9 znosti (+), familizem (+). Podatki so bili regresija
zbrani leta 2010.
% deklet, Mstarost =
14 let).

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125