Page 119 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 119
prilogi
Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
Kanada raziskave na ana-
Kitajska liza
ZDA Kvantitativ-
ZDA na raziskava.
8 Azagba ZDA 8491 učencev in Religioznost (–), učni uspeh (–), Podatki so bili Večnivo-
idr. (2014) Belgija učenk ter dija- moški spol (–), višji subjektivni zbrani kot del jska multi-
kov in dijakinj iz socialni status (–), bivanje samo raziskave »Stu- logistična
242 javnih šol (51 z enim od staršev (+), iskanje dent Drug Use regresija
% deklet, M = 15,2 doživetij (+), povišano tveganje Survey in the
leta; SD = 0,06 leta) za depresijo (+), uporaba cigaret Atlantic Provin-
(+), starost (+). ces« (SDUSAP)
leta 2012.
Kvantitativ-
Za celoten vzorec: problemi s na raziskava z
spanjem v prvem valu (–), ob- vzdolžnimi po-
čutek pripadnosti šoli v prvem datki. Prvi val
valu (+). zbiranja podat-
888 dijakov iz 2 kov je potekal Struktur-
9 Bao idr. javnih šol (43,8 % Za fante: občutek pripadnosti v leta 2014 na za- no modeli-
(2018) 1fa5n,5t5ovle;tMa)starost = prvem valu (+), problemi s spa- četku šolske- ranje
njem v prvem valu (–). ga leta in drugi
val zbiranja po-
Za dekleta: občutek pripadnosti datkov leta 2015
šoli v prvem valu (+). na koncu šolske-
ga leta.
3273 udeležencev Kvantitativ-
(starih med 12 in na raziskava z
17 let), ki so sode- vzdolžnimi po-
10 Bolland lovali vsaj v dveh Starost (+), delinkventnost (–), datki »Mobi- Laten-
idr. (2016) valih zbiranja po- ženski spol (+). le Youth Survey« tni modeli
datkov. (MYS), zbrani- rasti
mi med letoma
2006 in 2011.
Kvalitativna raz-
iskava. Intervjuji
8 učenk v 6. razre- so bili izvedeni z
11 Booker in du iz dveh osnov- Odnosi z učitelji (+), avtentična afroameriškimi Tematska
Lim (2018) nih šol pedagogika (+). dekleti. Podatki analiza
so del obsežnejše
študije.
12 Carney 207 učencev in Ženski spol (+), razred (–), ob- Kvantitativna Multipla
idr. (2019) učenk iz 3. do 6. čutek ekipe (+). študija. regresija
razreda dveh os-
novnih šol (61 %
fantov)
Kvantitativ-
na raziskava z
3131 učencev in Starost (–), tehniško izobraže- vzdolžnimi po-
učenk iz 66 osnov- vanje (–), poklicno izobraževa- datki kot del ob- Večnivo-
Celeste nih šol (52 % de- nje (–), status etnične manjši- sežne študije jska anali-
13 idr. (2019) klet, SvMDpsstratarvoroesstmt==1v14a,1,l7u84 ne (–), etnična kompozicija šole CILS. Podatki so za poti
leta; (–), asimilacija (–). se zbirali v dveh
leta) valovih z enolet-
nim razmikom.
119
Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
Kanada raziskave na ana-
Kitajska liza
ZDA Kvantitativ-
ZDA na raziskava.
8 Azagba ZDA 8491 učencev in Religioznost (–), učni uspeh (–), Podatki so bili Večnivo-
idr. (2014) Belgija učenk ter dija- moški spol (–), višji subjektivni zbrani kot del jska multi-
kov in dijakinj iz socialni status (–), bivanje samo raziskave »Stu- logistična
242 javnih šol (51 z enim od staršev (+), iskanje dent Drug Use regresija
% deklet, M = 15,2 doživetij (+), povišano tveganje Survey in the
leta; SD = 0,06 leta) za depresijo (+), uporaba cigaret Atlantic Provin-
(+), starost (+). ces« (SDUSAP)
leta 2012.
Kvantitativ-
Za celoten vzorec: problemi s na raziskava z
spanjem v prvem valu (–), ob- vzdolžnimi po-
čutek pripadnosti šoli v prvem datki. Prvi val
valu (+). zbiranja podat-
888 dijakov iz 2 kov je potekal Struktur-
9 Bao idr. javnih šol (43,8 % Za fante: občutek pripadnosti v leta 2014 na za- no modeli-
(2018) 1fa5n,5t5ovle;tMa)starost = prvem valu (+), problemi s spa- četku šolske- ranje
njem v prvem valu (–). ga leta in drugi
val zbiranja po-
Za dekleta: občutek pripadnosti datkov leta 2015
šoli v prvem valu (+). na koncu šolske-
ga leta.
3273 udeležencev Kvantitativ-
(starih med 12 in na raziskava z
17 let), ki so sode- vzdolžnimi po-
10 Bolland lovali vsaj v dveh Starost (+), delinkventnost (–), datki »Mobi- Laten-
idr. (2016) valih zbiranja po- ženski spol (+). le Youth Survey« tni modeli
datkov. (MYS), zbrani- rasti
mi med letoma
2006 in 2011.
Kvalitativna raz-
iskava. Intervjuji
8 učenk v 6. razre- so bili izvedeni z
11 Booker in du iz dveh osnov- Odnosi z učitelji (+), avtentična afroameriškimi Tematska
Lim (2018) nih šol pedagogika (+). dekleti. Podatki analiza
so del obsežnejše
študije.
12 Carney 207 učencev in Ženski spol (+), razred (–), ob- Kvantitativna Multipla
idr. (2019) učenk iz 3. do 6. čutek ekipe (+). študija. regresija
razreda dveh os-
novnih šol (61 %
fantov)
Kvantitativ-
na raziskava z
3131 učencev in Starost (–), tehniško izobraže- vzdolžnimi po-
učenk iz 66 osnov- vanje (–), poklicno izobraževa- datki kot del ob- Večnivo-
Celeste nih šol (52 % de- nje (–), status etnične manjši- sežne študije jska anali-
13 idr. (2019) klet, SvMDpsstratarvoroesstmt==1v14a,1,l7u84 ne (–), etnična kompozicija šole CILS. Podatki so za poti
leta; (–), asimilacija (–). se zbirali v dveh
leta) valovih z enolet-
nim razmikom.
119