Page 223 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 223
r azlogi za manj str esno doživljanje drugega in tr etjega vala epidemije covida-19 ...

ceptualizacija tem, (3) pregled tem, (4) zaključevanje tem in (5) poročanje o
rezultatih. V nadaljevanju na kratko povzemamo posamezne korake.

V prvem koraku je šlo za seznanjanje s pridobljenimi podatki. Podat-
ke se je na tej točki večkrat pregledalo, začetne razmisleke o njih pa se je za-
pisalo v t. i. dnevnik, ki predstavlja prva opažanja v zvezi s podatki. Nato se
je podatke pričelo kodirati – kodiranje se je nanašalo na raziskovalno vpra-
šanje, torej identificiranje razlogov za zmanjšan stres v drugem in tretjem
valu v primerjavi s prvim. Podatki so bili na tej točki že zapisani v kodah,
ki predstavljajo prvi vpogled v varovalne dejavnike.

V drugem koraku sta sledila pregledovanje kod in konceptualizaci-
ja tem, ki izvirajo iz dotičnih kod. Tako so npr. kode, kot so »čuječnost«,
»skrb zase«, »psihoterapija«, združene v temo, poimenovano »dostopni viri
pomoči«. Poimenovanje tem mora odražati kode, ki so združene v dotič-
ni temi. Za poimenovanje tem je raziskovalcem prepuščena presoja, a ime
teme mora izražati kode, zbrane znotraj le-te. Posameznim temam je bilo
v tem koraku mogoče določiti tudi podtemo. Npr., temi, ki opisuje, da delo
oz. opravljanje službe predstavlja varovalni dejavnik, določimo eno ali več
podtem, ki opisujejo različne vidike dela (obvladovanje orodij za delo od
doma, uspešno usklajevanje dela in domačega življenja).

Tretji korak se je nanašal na pregled opredeljenih tem. V tem koraku
smo preverili, če so kode, ki sestavljajo določeno temo, za to dotično temo
zares smiselne. Obenem se je preverilo, če opredeljene teme odgovarjajo na
raziskovalno vprašanje, saj nas pri tem pristopu vodijo podatki brez vnap-
rej definiranih kategorij, v katere bi uvrščali kode.

V četrtem koraku smo finalizirali teme. Tu smo dobili končni seznam
tem na podlagi tematske analize. Pred tem korakom se večkrat ponovita
drugi in tretji korak z namenom boljšega vpogleda v podatke. Teme smo na
tej točki analize podrobneje opisali – iz opisov je treba podrobno razbrati,
kaj se nahaja znotraj tem.

3. Rezultati

Najprej navajamo rezultate deskriptivne analize, ki se je izvedla kot uvod
v kvalitativni del. Podatki kažejo, da je drugi val kot manj stresnega v pri-
merjavi s prvim doživljalo 40,30 % udeležencev in udeleženk, medtem ko je
tretji val kot manj stresnega v primerjavi s prvim doživljajo 43,00 % udele-
žencev in udeleženk.

223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228