Page 225 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 225
zlogi za manj str esno doživljanje drugega in tr etjega vala epidemije covida-19 ...
Ime teme (Razlog) Primeri kod Frekvenca kod
(v oklepaju odstotni delež
Navajenost na epidemijo »navajenost na situacijo«, »na-
covida-19 vajenost na nove razmere«, »na- vseh kod)
učila sem se živeti s tem«, »na- 32 (7,51 %)
vadila sem se na drugačen način 30 (7,04 %)
življenja« 26 (6,10 %)
21 (4,93 %)
Osebne okoliščine »več časa zase«, »boljše razmere 20 (4,69 %)
za bivanje«, »nisem sama doma«
18 (4,23 %)
Zmanjšanje strahu v povezavi »ni strahu ali panike«, »zmanj-
z epidemijo covida-19 šan strah pred okužbo sedaj«, 8 (1,88 %)
»ne jemljem tega tako kot prvič« 3 (0,70 %)
Vrednotenje ukrepov v po- »znani ukrepi« »manj strogi
vezavi s preprečevanjem co- ukrepi«, »valovi so bili napove-
vida-19 dani«, »manj omejitev«
Lastne strategije spoprijema- »več časa, preživetega v nara-
nja z epidemijo covida-19 vi«, »skrbim zase in za bližnje«,
»športna aktivnost«, »sprošča-
nje«
Osebne izkušnje v povezavi »nisem se še okužil«, »ljudje
s preprečevanjem širjenja okoli mene so imeli blažjo obli-
covida-19 ko«, »prepričanje, da se z izva-
janjem zaščitnih ukrepov izog-
nem okužbi«, »dovolj zaščitne
opreme«,
Zmanjšanje preobremenje- »zmanjševanje izpostavljenosti
nosti v povezavi z epidemijo medijem«, »manj spremljanja
covida-19 epidemije«, »manj preokupira-
nosti z informacijami v primer-
javi s prvim valom«,
Nezaupanje razlagam o covi- »vse je navaden nateg«, »poz-
du-u 19 nam ozadje lažnih informacij o
covidu«
Predvidljivost in poznavanje situacije sta se nanašala predvsem na to,
da je bil drugi val v primerjavi s prvim predvidljiv in da je bil posamezni-
kom znan, saj so že imeli izkušnjo prvega vala. S tem so vedeli, kaj virus
predstavlja za njih. Zmanjšanje stresa je bilo tako povezano predvsem s po-
znavanjem situacije, v kateri so se zopet znašli v drugem valu.
Boljše poznavanje covida-19 v primerjavi s prvim valom. Udeleženci in
udeleženke so v veliki meri navajali, da se je razlog za doživljanje druge-
ga vala kot manj stresnega v primerjavi s prvim nanašal na to, da je v dru-
gem valu na voljo več informacij o virusu in da je bil virus v drugem valu
bolje poznan. Pri tem je razvidno, kako je bilo nepoznavanje virusa v zače-
tni fazi velik vir stresa.
225
Ime teme (Razlog) Primeri kod Frekvenca kod
(v oklepaju odstotni delež
Navajenost na epidemijo »navajenost na situacijo«, »na-
covida-19 vajenost na nove razmere«, »na- vseh kod)
učila sem se živeti s tem«, »na- 32 (7,51 %)
vadila sem se na drugačen način 30 (7,04 %)
življenja« 26 (6,10 %)
21 (4,93 %)
Osebne okoliščine »več časa zase«, »boljše razmere 20 (4,69 %)
za bivanje«, »nisem sama doma«
18 (4,23 %)
Zmanjšanje strahu v povezavi »ni strahu ali panike«, »zmanj-
z epidemijo covida-19 šan strah pred okužbo sedaj«, 8 (1,88 %)
»ne jemljem tega tako kot prvič« 3 (0,70 %)
Vrednotenje ukrepov v po- »znani ukrepi« »manj strogi
vezavi s preprečevanjem co- ukrepi«, »valovi so bili napove-
vida-19 dani«, »manj omejitev«
Lastne strategije spoprijema- »več časa, preživetega v nara-
nja z epidemijo covida-19 vi«, »skrbim zase in za bližnje«,
»športna aktivnost«, »sprošča-
nje«
Osebne izkušnje v povezavi »nisem se še okužil«, »ljudje
s preprečevanjem širjenja okoli mene so imeli blažjo obli-
covida-19 ko«, »prepričanje, da se z izva-
janjem zaščitnih ukrepov izog-
nem okužbi«, »dovolj zaščitne
opreme«,
Zmanjšanje preobremenje- »zmanjševanje izpostavljenosti
nosti v povezavi z epidemijo medijem«, »manj spremljanja
covida-19 epidemije«, »manj preokupira-
nosti z informacijami v primer-
javi s prvim valom«,
Nezaupanje razlagam o covi- »vse je navaden nateg«, »poz-
du-u 19 nam ozadje lažnih informacij o
covidu«
Predvidljivost in poznavanje situacije sta se nanašala predvsem na to,
da je bil drugi val v primerjavi s prvim predvidljiv in da je bil posamezni-
kom znan, saj so že imeli izkušnjo prvega vala. S tem so vedeli, kaj virus
predstavlja za njih. Zmanjšanje stresa je bilo tako povezano predvsem s po-
znavanjem situacije, v kateri so se zopet znašli v drugem valu.
Boljše poznavanje covida-19 v primerjavi s prvim valom. Udeleženci in
udeleženke so v veliki meri navajali, da se je razlog za doživljanje druge-
ga vala kot manj stresnega v primerjavi s prvim nanašal na to, da je v dru-
gem valu na voljo več informacij o virusu in da je bil virus v drugem valu
bolje poznan. Pri tem je razvidno, kako je bilo nepoznavanje virusa v zače-
tni fazi velik vir stresa.
225