Page 183 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 183
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6.183-197

Med šolo in športom: dvojna kariera
slovenskih dijakinj športnic in dijakov
športnikov

Janja Tekavc

1. Uvod

Dvojna kariera v športu pomeni usklajevanje dveh pomembnih področij,
to sta tekmovalni šport in področje izobraževanja in/ali dela. Športnice in
športniki z dvojno kariero so športniki, ki jim njihova športna organizacija
priznava, da tekmujejo na (najmanj) nacionalni ravni, in so registrirani/za-
pisani kot učenci, dijaki ali študenti v srednji ali visokošolski izobraževalni
ustanovi (Robnik in Kolar, 2018). V zadnjem desetletju opažamo porast za-
nimanja za področje dvojne kariere, saj število raziskav na to temo naraš-
ča tako v mednarodnem (npr. Cartingy et al., 2019; Henriksen et al., 2020;
Stambulova et al., 2015), kot v slovenskem prostoru (npr. Tekavc, 2023; Te-
kavc in Cecić Erpič, 2018; Tekavc et al., 2015). To ne preseneča, saj je spodbu-
janje dvojne kariere v športu skladno z več cilji strategije Evropa 2020–2030
in Evropskimi smernicami za področje dvojne kariere. Te so: preprečevanje
prezgodnjega opuščanja šolanja, več diplomantov, večja zaposljivost špor-
tnikov po koncu njihove dvojne kariere in učinkovitejša športna politika z
ohranjanjem perspektivnih ter uspešnih športnic in športnikov v sistemu
športa (EU Guidelines on Dual Careers of Athletes, 2012). Dvojna kariera
športnicam in športnikom predstavlja »zmago na kratek in na dolgi rok«:
športnik/-ca si namreč prizadeva vsakodnevno usklajevati svoje obvezno-
sti, ki mu/ji jih prinašata šport in izobraževanje, s tem pa je dobro priprav-
ljen/-a ne le na svojo tekmovalno športno kariero, pač pa tudi na življenje
po njenem koncu (Stambulova et al., 2015).

183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188