Page 156 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 156
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
žimo pri vsakem od obravnavanih predmetov: pri matematiki v 9. in 6. ra-
zredu v povprečnih kumulativnih odstopanjih, pri zgodovini in biologiji v
povprečnih skupnih odstopanjih, pri športu pa v obeh indeksih odstopanj.
Podrobnejši pregled skupin razkriva, da udeleženci v kombinacijah sku-
pin, ki so bolj odstopale pri standardizaciji in kontrolnem vrednotenju, bolj
odstopajo tudi pri vrednotenju dejanskih preizkusov NPZ.
Tabela 13: Rezultati enosmernih ANOV pri primerjavi povprečnih kumulativnih in
skupnih odstopanj vseh (kombinacij) skupin
Povprečna kumulativna odsto- Povprečna skupna odstopanja
panja
Predmet F df p F df p
Matematika v 9. razredu
Matematika v 6. razredu 2,45 8, 72 0,021* 1,27 8, 72 0,272
Zgodovina
Šport 3,61 8, 81 0,001** 1,87 8, 81 0,076
Biologija
1,47 5, 38 0,224 2,93 5, 38 0,025*
3,42 5, 48 0,010* 4,34 5, 48 0,002**
1,12 5, 37 0,369 2,82 5, 37 0,029*
Opombe: * < 0,05; ** < 0,01, *** < 0,001.
3.2 Primerjava odstopanj skupin standardizacije
Analize smo ponovili še ločeno po skupinah standardizacije in kontrol-
nega vrednotenja. Tabela 14 tako prikazuje rezultate preverbe statistične
značilnosti razlik med odstopanji skupin standardizacije. Skupina 1 zajema
ocenjevalce, ki so pri standardizaciji odstopali najmanj, skupina 2 vključu-
je ocenjevalce z zmernimi odstopanji pri standardizaciji, skupina 3 pa za-
jema ocenjevalce, ki so pri standardizaciji odstopali največ. Iz tabele lahko
razberemo, da se ocenjevalci pri vrednotenju dejanskih preizkusov odreže-
jo podobno kot pri standardizaciji. Pri večini predmetov namreč opažamo
trend, da najbolj odstopajo ocenjevalci v skupini 3, sledi skupina 2, najmanj
pa odstopajo ocenjevalci v skupini 1. Izjema so povprečna skupna odstopa-
nja pri predmetih šport in biologija, kjer najmanj odstopa skupina 2.
Iz tabele gre razbrati, da značilne razlike beležimo v povprečnih ku-
mulativnih odstopanjih skupin pri predmetih matematika v 9. razredu in
šport. Prav tako beležimo statistično značilne razlike v povprečnih skup
nih odstopanjih skupin pri predmetih šport in biologija, medtem ko lah-
ko razlike pri predmetu matematika v 9. razredu označimo kot mejno zna-
čilne.
156
žimo pri vsakem od obravnavanih predmetov: pri matematiki v 9. in 6. ra-
zredu v povprečnih kumulativnih odstopanjih, pri zgodovini in biologiji v
povprečnih skupnih odstopanjih, pri športu pa v obeh indeksih odstopanj.
Podrobnejši pregled skupin razkriva, da udeleženci v kombinacijah sku-
pin, ki so bolj odstopale pri standardizaciji in kontrolnem vrednotenju, bolj
odstopajo tudi pri vrednotenju dejanskih preizkusov NPZ.
Tabela 13: Rezultati enosmernih ANOV pri primerjavi povprečnih kumulativnih in
skupnih odstopanj vseh (kombinacij) skupin
Povprečna kumulativna odsto- Povprečna skupna odstopanja
panja
Predmet F df p F df p
Matematika v 9. razredu
Matematika v 6. razredu 2,45 8, 72 0,021* 1,27 8, 72 0,272
Zgodovina
Šport 3,61 8, 81 0,001** 1,87 8, 81 0,076
Biologija
1,47 5, 38 0,224 2,93 5, 38 0,025*
3,42 5, 48 0,010* 4,34 5, 48 0,002**
1,12 5, 37 0,369 2,82 5, 37 0,029*
Opombe: * < 0,05; ** < 0,01, *** < 0,001.
3.2 Primerjava odstopanj skupin standardizacije
Analize smo ponovili še ločeno po skupinah standardizacije in kontrol-
nega vrednotenja. Tabela 14 tako prikazuje rezultate preverbe statistične
značilnosti razlik med odstopanji skupin standardizacije. Skupina 1 zajema
ocenjevalce, ki so pri standardizaciji odstopali najmanj, skupina 2 vključu-
je ocenjevalce z zmernimi odstopanji pri standardizaciji, skupina 3 pa za-
jema ocenjevalce, ki so pri standardizaciji odstopali največ. Iz tabele lahko
razberemo, da se ocenjevalci pri vrednotenju dejanskih preizkusov odreže-
jo podobno kot pri standardizaciji. Pri večini predmetov namreč opažamo
trend, da najbolj odstopajo ocenjevalci v skupini 3, sledi skupina 2, najmanj
pa odstopajo ocenjevalci v skupini 1. Izjema so povprečna skupna odstopa-
nja pri predmetih šport in biologija, kjer najmanj odstopa skupina 2.
Iz tabele gre razbrati, da značilne razlike beležimo v povprečnih ku-
mulativnih odstopanjih skupin pri predmetih matematika v 9. razredu in
šport. Prav tako beležimo statistično značilne razlike v povprečnih skup
nih odstopanjih skupin pri predmetih šport in biologija, medtem ko lah-
ko razlike pri predmetu matematika v 9. razredu označimo kot mejno zna-
čilne.
156