Page 159 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 159
gotavljanje k akovosti pr i vr ednotenju pr eizkusov nacionalnega pr everjanja znanja
metu šport je statistično značilna tako pri povprečnih skupnih kot pri pov-
prečnih kumulativnih odstopanjih.
3.4 Povezanost odstopanj ocenjevalcev pri standardizaciji in
kontrolnem vrednotenju
Dodatno smo preverili še povezanost odstopanj ocenjevalcev pri standar-
dizaciji in kontrolnem vrednotenju (Tabela 16). Korelacije odstopanj so pri-
čakovano pozitivne smeri, medtem ko se njihova jakost giblje od neznatnih
do zmernih. Pri treh predmetih (matematiki v 6. in 9. razredu ter športu)
lahko povezave opredelimo kot statistično značilne, medtem ko ostali po-
vezavi ne dosegata meje statistične značilnosti.
Tabela 16: Pearsonovi koeficienti povezav med odstopanji ocenjevalcev pri standardizacij in
kontrolnem vrednotenju
Matematika v 9. razredu rp
Matematika v 6. razredu 0,27 <0,001***
Zgodovina 0,16 <0,001***
Šport 0,08 0,138
Biologija 0,20 <0,001***
0,04 0,402
Opombe: * < 0,05; ** < 0,01, *** < 0,001.
4. Diskusija
4.1 Primerjava vseh skupin
Z našo raziskavo smo primarno nameravali preveriti veljavnosti kontrol-
nih mehanizmov za zagotavljanje kakovosti vrednotenja preizkusov NPZ.
Zanimalo nas je, ali ti uspešno ločijo ocenjevalce glede na kakovost oz.
natančnost njihovega vrednotenja. Sprva smo preverili razlike v odsto-
panjih ocenjevalcev pri vrednotenju preizkusov NPZ med kombinacija-
mi skupin standardizacije in kontrolnega vrednotenja. Pri matematiki v 6.
in 9. razredu smo zabeležili pomembne razlike v povprečnih kumulativ-
nih odstopanjih, ne pa v povprečnih skupnih odstopanjih. Pri biologiji in
zgodovini pa smo statistično značilne razlike med skupinami zabeležili v
povprečnih skupnih odstopanjih, ne pa v povprečnih kumulativnih odsto-
panjih. Pri športu smo značilne razlike našli pri obeh indeksih odstopanj.
Opisani rezultati indicirajo, da kontrolna mehanizma povečini ustrezno
ločita natančnejše ocenjevalce od manj natančnih. Kot vidimo, se pri dolo-
159
metu šport je statistično značilna tako pri povprečnih skupnih kot pri pov-
prečnih kumulativnih odstopanjih.
3.4 Povezanost odstopanj ocenjevalcev pri standardizaciji in
kontrolnem vrednotenju
Dodatno smo preverili še povezanost odstopanj ocenjevalcev pri standar-
dizaciji in kontrolnem vrednotenju (Tabela 16). Korelacije odstopanj so pri-
čakovano pozitivne smeri, medtem ko se njihova jakost giblje od neznatnih
do zmernih. Pri treh predmetih (matematiki v 6. in 9. razredu ter športu)
lahko povezave opredelimo kot statistično značilne, medtem ko ostali po-
vezavi ne dosegata meje statistične značilnosti.
Tabela 16: Pearsonovi koeficienti povezav med odstopanji ocenjevalcev pri standardizacij in
kontrolnem vrednotenju
Matematika v 9. razredu rp
Matematika v 6. razredu 0,27 <0,001***
Zgodovina 0,16 <0,001***
Šport 0,08 0,138
Biologija 0,20 <0,001***
0,04 0,402
Opombe: * < 0,05; ** < 0,01, *** < 0,001.
4. Diskusija
4.1 Primerjava vseh skupin
Z našo raziskavo smo primarno nameravali preveriti veljavnosti kontrol-
nih mehanizmov za zagotavljanje kakovosti vrednotenja preizkusov NPZ.
Zanimalo nas je, ali ti uspešno ločijo ocenjevalce glede na kakovost oz.
natančnost njihovega vrednotenja. Sprva smo preverili razlike v odsto-
panjih ocenjevalcev pri vrednotenju preizkusov NPZ med kombinacija-
mi skupin standardizacije in kontrolnega vrednotenja. Pri matematiki v 6.
in 9. razredu smo zabeležili pomembne razlike v povprečnih kumulativ-
nih odstopanjih, ne pa v povprečnih skupnih odstopanjih. Pri biologiji in
zgodovini pa smo statistično značilne razlike med skupinami zabeležili v
povprečnih skupnih odstopanjih, ne pa v povprečnih kumulativnih odsto-
panjih. Pri športu smo značilne razlike našli pri obeh indeksih odstopanj.
Opisani rezultati indicirajo, da kontrolna mehanizma povečini ustrezno
ločita natančnejše ocenjevalce od manj natančnih. Kot vidimo, se pri dolo-
159