Page 152 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 152
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

1.1 Kontrolni mehanizmi pri vrednotenju preizkusov nacionalnega
preverjanja znanja (NPZ)
Vsak ocenjevalec mora pri postopku vrednotenja preizkusov NPZ skozi
sito različnih kontrolnih mehanizmov. Sprva mora ovrednotiti preizkus za
vajo, katerega namen je, da se ocenjevalec seznani z nalogami in navodili za
vrednotenje. Ko zaključi z vrednotenjem preizkusa za vajo, dobi nemudo-
ma povratno informacijo o natančnosti svojega vrednotenja. Vsaka ocenje-
na naloga se namreč primerja z vnaprej določenimi točkami, ki jim pravi-
mo referenčne. Referenčne točke nalogam dodelita predmetna komisija in
glavni ocenjevalec predmeta.

Državni izpitni
center

Glavni
ocenjevalec

PGO

Ocenjevalci

Slika 5: Shema organizacije ocenjevalcev pri vrednotenju preizkusov NPZ (angl. RM
Assessor)

V nadaljevanju mora ocenjevalec ovrednotiti dva preizkusa za standar-
dizacijo. Namen te je, da se ocenjevalci pri vrednotenju dodatno uskladijo
z navodili za vrednotenje. Tudi standardizacijska preizkusa se primerjata
z referenčnimi točkami, ocenjevalec pa takoj prejme povratno informacijo
o natančnosti vrednotenja. V kolikor ocenjevalec preizkusa ovrednoti do-
volj natančno, lahko nadaljuje na vrednotenje dejanskih preizkusov. Če pa

152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157