Page 544 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 544
brazbe se mladi bolj verjetno soočajo s težavami pri vzpostavljanju novih medo-
sebnih odnosov in razvijanju socialne opore učiteljic_ev ter vrstnic_kov (Eccles
idr., 1993; Wentzel, 2009). Mladostniki_ce so na tej stopnji soočeni z več izzivi,
kot so vključevanje v novo šolsko okolje in spoznavanje z novimi sošolci_kami
(Eccles idr., 1993). Poleg tega je to obdobje pomembno za opredelitev podpor-
nih mehanizmov, ki lahko prispevajo k pozitivnemu razvoju mladih.

Pri interpretaciji podatkov je treba dodatno upoštevati, da je bila raziska-
va izvedena v izrazito nenormativnem, netipičnem šolskem letu, ko so bile os-
novne in srednje šole zaradi ukrepov, povezanih s preprečevanjem širjenja epi-
demije COVID-19, zaprte. Prvo merjenje je na večini šol potekalo v času, ko so
bili učenci_ke in dijaki_nje še v šoli, drugo v času zaprtja šol in tretje v času, ko
so se vsi učenci_ke in dijaki_nje po več mesecih šolanja na daljavo vrnili v šo-
le. V času četrtega merjenja so bili vsi učenci_ke in dijaki_nje v šoli, vendar pa
je pri interpretaciji podatkov treba upoštevati, da tudi to študijsko leto ni po-
tekalo na običajen, normativen način, saj so nekateri ukrepi, povezani s pre-
prečevanjem širjenja COVIDA-19, precej določali tudi njihovo socialno in aka-
demsko udejstvovanje v šoli (npr. obvezne maske, obvezna testiranja in ukrep
544 začasnega šolanja od doma za celoten oddelek v primeru potrjene okužbe
posameznika_ce).

V nadaljevanju prikazujemo podatke za vse v raziskavo vključene izide, pri-
merjalno za vsa štiri merjenja.

1.0 Trendi
1.1 Zunanji in notranji viri

Tabela 1: Numerusi, povprečja in standardne deviacije za zunanje
in notranje vire v štirih točkah merjenja

Podpora Prvi val Drugi val Tretji val Četrti val
Opolnomočenje N M SD M SD M SD M SD
Meje in pričakovanja 452 3,12 0,51 2,98 0,56 2,95 0,58 2,96 0,60
Konstruktivna raba časa 452 3,44 0,42 3,37 0,48 3,34 0,47 3,32 0,53
Zavezanost učenju 448 3,15 0,41 3,12 0,44 3,05 0,45 3,06 0,50
Pozitivne vrednote 448 2,63 0,56 2,57 0,59 2,56 0,60 2,54 0,65
Socialne spretnosti 446 3,11 0,41 3,05 0,45 2,98 0,48 3,03 0,50
Pozitivna identiteta 437 3,24 0,37 3,20 0,37 3,18 0,40 3,18 0,42
436 3,15 0,42 3,13 0,43 3,10 0,48 3,13 0,49
436 2,91 0,57 2,87 0,57 2,84 0,62 2,84 0,63

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549