Page 342 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 342
Četrto merjenje

Tabela 402: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na materni jezik očeta v četrtem
merjenju

Slovenščina Bosanščina Hrvaščina Srbščina Makedonščina Albanščina

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Empatična skrb 3,56 0,67 3,62 0,65 3,40 0,62 3,75 0,57 3,90 0,55 3,54 0,38

Zavzemanje perspektive 3,40 0,62 3,56 0,63 3,53 0,55 3,22 0,69 3,67 0,36 3,21 0,40

Anksioznost 2,24 0,63 2,40 0,65 2,34 0,78 2,38 0,56 2,54 0,45 2,13 0,70

COVID-19 anksioznost 2,52 0,94 2,65 0,91 2,73 1,16 2,47 0,86 3,12 0,93 2,27 0,98

Čustva 2,56 0,91 2,72 0,96 2,86 0,94 2,56 0,86 3,09 0,81 2,42 0,93

Skrbi 3,17 0,93 3,54 0,95 3,05 1,28 3,48 0,88 3,33 0,58 3,04 1,01

Odločanje 0,99 0,34 0,95 0,37 1,11 0,32 1,08 0,30 1,21 0,28 0,93 0,37

342 Čuječnost 3,76 1,00 3,90 0,95 3,34 0,51 3,79 0,90 3,54 0,95 3,47 0,81

Tabela 403: Povprečja in standardna deviacija za pripadnost, različnost
in prispevanje glede na materni jezik očeta v četrtem merjenju

Pripadnost Slovenščina Bosanščina Hrvaščina Srbščina Makedonščina Albanščina
Različnost M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Prispevanje 3,05 0,57 3,18 0,56 2,82 0,65 3,03 0,44 2,93 0,53 3,02 0,66
3,61 0,99 3,60 1,00 3,47 0,77 3,51 0,97 3,77 0,57 3,82 0,83
2,46 0,67 2,37 0,67 2,71 0,78 2,65 0,67 2,86 0,36 2,24 0,42

21.0 Drugi jezik očeta

Pri spremenljivki, katere vse druge jezike govorijo očetje učenk_cev, so udele-
ženci_ke lahko zapisali še pet drugih jezikov, ki jih govorijo očetje poleg ma-
ternega jezika. Pri prvih treh merjenjih ni bilo posebnosti, pri četrtem merje-
nju pa smo iz nadaljnjih analiz izključile tiste, ki so navedli pet tujih jezikov, saj
je bilo teh udeleženk_cev premalo in bi se rezultati lahko morda izkazali za laž-
no pomembne.

Ker se večina spremenljivk ni porazdeljevala normalno, smo izvedle Kru-
skal-Wallisov test (poročanje vsakega je razvidno za spremenljivkami v ok-
lepaju). Za ugotavljanje razlik med skupinami smo nadalje izvedli še parne
primerjave s pomočjo Mann-Whitneyjevega testa in za večjo statistično pra-
vilnost prilagodile vrednost pomembnosti v prvem, drugem, tretjem merje-
nju (0,05/15 = 0,003) ter četrtem merjenju (0,05/10 = 0,005). V prvem in tret-

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347