Page 340 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 340
čni značilnosti čuječnosti se nobena parna primerjava, glede na prilagojeno
vrednost pomembnosti, ni izkazala za pomembno (vsi p > 0,174).

Drugo merjenje

Tabela 399: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na materni jezik očeta
v drugem merjenju

Slovenščina Bosanščina Srbščina Hrvaščina Makedonščina Albanščina

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Empatična skrb 3,57 0,66 3,54 0,54 3,62 0,81 3,60 0,63 3,89 0,65 4,00 0,60

Zavzemanje perspektive 3,31 0,62 3,26 0,54 3,53 0,65 3,42 0,71 3,98 0,54 3,71 0,49

Anksioznost 2,80 0,83 2,60 0,85 3,18 0,76 2,88 0,99 2,74 0,67 2,61 0,83

COVID-19 anksioznost 2,85 0,98 2,54 0,95 2,97 0,83 2,67 1,07 3,24 0,92 3,32 0,91

Čustva 2,59 0,92 2,33 0,93 2,94 0,81 2,62 1,09 2,28 0,80 2,22 0,95

340 Skrbi 3,22 0,93 3,25 0,95 3,56 0,84 3,46 1,14 3,82 1,01 3,43 0,95

Odločanje 2,92 1,00 2,68 1,03 3,42 1,08 3,00 1,05 2,87 0,83 2,83 0,96

Čuječnost 3,81 1,00 4,21 1,03 3,57 0,94 3,67 1,13 4,27 0,96 4,30 0,68

Tabela 400: Povprečja in standardna deviacija za pripadnost, različnost
in prispevanje glede na materni jezik očeta v drugem merjenju

Pripadnost Slovenščina Bosanščina Srbščina Hrvaščina Makedonščina Albanščina
Različnost M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Prispevanje 3,04 0,54 3,17 0,42 2,83 0,58 3,01 0,61 3,45 0,63 3,38 0,74
3,58 0,96 3,06 0,95 3,10 0,96 3,31 0,97 3,86 0,87 3,81 0,68
2,53 0,65 2,75 0,82 2,39 0,73 2,55 0,76 2,83 0,56 2,78 0,48

Zavzemanje perspektive (χ2(5) = 25,62; p < 0,001): slovenščina in makedonščina
(Z = –3,68; p < 0,001), slovenščina in albanščina (Z = –3,01; p = 0,003), bosanšči-
na in makedonščina (Z = –3,67; p < 0,001), bosanščina in albanščina (Z = –3,13; p
= 0,002); vsi ostali p > 0,016. Najvišje povprečje pri zavzemanju perspektive do-
segajo tisti_e, katerih materni jezik očetov je makedonščina, sledijo albanšči-
na, slovenščina in nazadnje bosanščina.

Pripadnost (χ2(5) = 24,89; p < 0,001): slovenščina in makedonščina (Z =
–2,95; p = 0,003), hrvaščina in makedonščina (Z = –2,93; p = 0,003), hrvaščina in
albanščina (Z = –3,01; p = 0,002); vsi ostali p > 0,006. Največjo mero pripadnosti
občutijo tisti_e osebe, katerih očetje kot materni jezik govorijo makedonsko,
sledijo albansko, slovensko in nazadnje hrvaško.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345