Page 276 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 276
Slovenščina Bosanščina Srbščina Albanščina Makedonščina
M SD M SD M SD M SD M SD
Meje in pričakovanja 3,12 0,45 3,25 0,40 3,09 0,47 3,35 0,60 3,21 0,59
Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,58 0,56 2,82 0,49 2,46 0,54 2,79 0,75 2,55 0,67
Zavezanost učenju 3,04 0,46 3,16 0,50 3,06 0,42 3,33 0,62 3,14 0,48
Pozitivne vrednote 3,20 0,40 3,39 0,40 3,26 0,34 3,43 0,57 3,36 0,50
Notranji viri Socialne spretnosti 3,12 0,45 3,30 0,46 3,13 0,40 3,40 0,66 3,38 0,42
Pozitivna identiteta 2,98 0,60 3,15 0,60 2,95 0,55 3,35 0,72 2,96 0,69

Podpora (χ2(4) = 11,62; p = 0,020): slovenščina in albanščina (Z = –2,99; p =
0,003), srbščina in albanščina (Z = –2,97; p = 0,003), vsi ostali p > 0,051. Največ
podpore čutijo tisti_e, katerih materni jezik je albanščina, sledi slovenščina in
nazadnje srbščina.

Meje in pričakovanje (χ2(4) = 18,00; p = 0,001): slovenščina in albanščina (Z
= –3,31; p = 0,001), pri čemer imajo višje povprečje tisti_e, katerih materni jezik
276 je albanščina, vsi ostali p > 0,015.

Konstruktivna raba časa (χ2(4) = 14,95; p = 0,005): slovenščina in bosanščina
(Z = –3,31; p = 0,001), pri čemer imajo višje povprečje tisti_e, katerih materni je-
zik je bosanščina, vsi ostali p > 0,006.

Zavezanost učenju (χ2(4) = 22,43; p < 0,001): slovenščina in albanščina (Z =
–4,03; p < 0,001), srbščina in albanščina (Z = –2,96; p = 0,003), vsi ostali p > 0,028.
Najbolj zavezani učenju so albansko govoreči posamezniki_ce, sledijo tisti_e,
katerih materni jezik je srbščina, in nazadnje slovensko govoreči.

Pozitivne vrednote (χ2(4) = 30,66; p < 0,001): slovenščina in bosanščina (Z
= –3,81; p < 0,001), slovenščina in albanščina (Z = –3,65; p < 0,001), vsi ostali p >
0,020. Najbolj pozitivne vrednote imajo tisti_e, katerih materni jezik je alban-
ski, sledijo bosansko govoreči in nazadnje slovensko govoreči posamezniki_ce.

Socialne spretnosti (χ2(4) = 30,65; p < 0,001): slovenščina in bosanščina (Z
= –3,30; p = 0,001), slovenščina in albanščina (Z = –3,89; p < 0,001), vsi ostali p >
0,006. Največ socialnih spretnosti imajo tisti_e, katerih materni jezik je alban-
ski, sledijo bosansko govoreči in nazadnje slovensko govoreči posamezniki_ce.

Pozitivna identiteta (χ2(4) = 20,77; p < 0,001): slovenščina in albanščina (Z
= –3,96; p < 0,001), srbščina in albanščina (Z = –3,22; p = 0,001), vsi ostali p >
0,024. Najbolj pozitivno identiteto imajo albansko govoreči, sledijo osebe, ka-
terih materni jezik je slovenščina, in nazadnje srbsko govoreči.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281