Page 275 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 275
Oče:
Rezultati Kruskal-Wallisovega testa so pokazali, da pri spremenljivki pripa-
dnost (ki odstopa od normalne porazdelitve) med skupinami, ki so oblikovane
glede na poreklo očeta iz ene izmed preverjanih balkanskih držav, ni opaznih
statistično pomembnih razlik (p > 0,100).

Enosmerna ANOVA je pokazala, da med skupinami pri spremenljivkah em-
patična skrb, anksioznost, COVID-19 anksioznost, čustva, skrbi, odločanje, ču-
ječnost, pripadnost, različnost in prispevanje ni statistično pomembnih razlik
(vsi p > 0,103).

15.0 Materni jezik učenca_ke 275

Pri spremenljivki, kateri je tvoj materni jezik, so posamezniki_ce zapisali, kate-
ri jezik je to, zato je v nekaterih skupinah premalo oseb, da bi jih vključili v na-
daljnje analize, in sicer pri nemščini, italijanščini, španščini, bolgarščini, portu-
galščini, ukrajinščini, angleščini, kitajščini, romskem jeziku, hrvaščini, ruščini.
Tako so analize narejena na maternih jezikih slovenščina, bosanščina, srbščina,
albanščina in makedonščina. Zapisali so lahko tudi drug materni jezik, pri če-
mer pa na tej spremenljivki nismo izvedle statističnih analiz zaradi numerusov.

Ker se večina spremenljivk ni porazdeljevala normalno, smo izvedle Kru-
skal-Wallisov test (poročanje vsakega je razvidno za spremenljivkami v oklepa-
ju). Za ugotavljanje razlik med skupinami smo nadalje izvedle še parne primer-
jave s pomočjo Mann-Whitneyjevega testa in za večjo statistično pravilnost
prilagodile vrednost pomembnosti (0,05/10 = 0,005). V prvem merjenju se je
normalno porazdeljevala spremenljivka čuječnost, v drugem merjenju spre-
menljivka anksioznost, v četrtem merjenju spremenljivki anksioznost in ču-
ječnost, v tretjem merjenju pa se nobena od spremenljivk ni porazdeljevala
normalno.

15.1 Razvojni viri

Prvo merjenje

Tabela 301: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na materni jezik učenk_cev oz. dijakov_inj v prvem merjenju

Podpora Slovenščina Bosanščina Srbščina Albanščina Makedonščina
Opolnomočenje M SD M SD M SD M SD M SD
3,12 0,53 3,20 0,46 2,99 0,57 3,35 0,63 2,99 0,70
3,42 0,44 3,37 0,48 3,37 0,48 3,45 0,71 3,36 0,57

kvantitativni del: analize vprašalnikov
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280