Page 202 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 202
11.4 Druge mere (empatija, anksioznost, čuječnost,
prispevanje, pripadnost, različnost)
Prvo merjenje
Tabela 213: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na materino izobrazbo v prvem
merjenju
Visokošolska Višješolska Srednja šola Srednja šola Osnovna Nedokonča- Ne vem Nimam ma-
izobrazba izobrazba (4 leta) (2–3 leta) šola na osnovna me (ali
skrbnice)
šola
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Empatična skrb 3,62 0,64 3,64 0,63 3,63 0,65 3,62 0,62 3,67 0,68 4,00 0,65 3,42 0,63 3,29 0,83
Zavzemanje 3,30 0,60 3,29 0,58 3,29 0,60 3,28 0,64 3,28 0,64 2,29 1,12 3,15 0,62 3,20 1,09
perspektive
Anksioznost 2,74 0,79 2,82 0,84 2,80 0,77 2,67 0,82 2,75 0,89 3,74 1,21 2,73 0,87 3,29 1,31
COVID-19 3,00 0,92 3,03 0,98 3,01 0,94 3,05 1,05 2,98 0,91 3,50 0,93 2,77 0,99 2,77 1,26
anksioznost
202
Čustva 2,51 0,87 2,60 0,95 2,55 0,86 2,42 0,87 2,47 0,95 3,50 1,42 2,48 0,94 3,05 1,25
Skrbi 3,29 0,94 3,29 0,95 3,36 0,89 3,18 0,95 3,48 1,06 4,56 0,51 3,16 0,98 3,33 1,25
Odločanje 2,81 0,94 2,94 0,98 2,89 0,94 2,85 1,00 2,78 1,00 3,56 1,39 2,95 0,99 3,87 1,64
Čuječnost 3,86 0,95 3,77 0,98 3,83 0,88 3,98 1,04 3,97 1,17 2,95 1,17 4,01 1,02 3,50 1,47
Tabela 214: Povprečja in standardna deviacija za pripadnost, različnost
in prispevanje glede na materino izobrazbo v prvem merjenju
Visokošolska Višješolska Srednja šola Srednja šola Osnovna šola Nedokonča- Ne vem Nimam ma-
izobrazba izobrazba (4 leta) (2–3 leta) na osnov- me (ali
na šola skrbnice)
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Pripadnost 3,16 0,52 3,13 0,53 3,15 0,52 3,15 0,55 3,16 0,48 2,61 0,25 3,00 0,56 2,63 0,41
Različnost 3,54 0,93 3,50 0,91 3,54 0,85 3,59 0,92 3,38 0,93 3,58 0,71 3,32 1,04 3,50 0,89
Prispe- 2,52 0,67 2,60 0,65 2,59 0,61 2,69 0,67 2,60 0,68 2,47 0,12 2,45 0,72 3,20 1,15
vanje
Prispevanje (χ2(4) = 11,38; p = 0,023): visokošolska izobrazba in 2–3-letna srednja
šola (Z = –3,05; p = 0,002), pri čemer višjo aritmetično sredino dosegajo posa-
mezniki_ce, katerih mama ima dokončano 2–3-letno srednjo šolo; vsi ostali p
> 0,037.
ANOVA za anksioznost in čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal, da so slednje homogene pri spremenljiv-
ki anksioznost (p = 0,140), zato smo v nadaljevanju izvedle statistični test ANO-
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
prispevanje, pripadnost, različnost)
Prvo merjenje
Tabela 213: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na materino izobrazbo v prvem
merjenju
Visokošolska Višješolska Srednja šola Srednja šola Osnovna Nedokonča- Ne vem Nimam ma-
izobrazba izobrazba (4 leta) (2–3 leta) šola na osnovna me (ali
skrbnice)
šola
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Empatična skrb 3,62 0,64 3,64 0,63 3,63 0,65 3,62 0,62 3,67 0,68 4,00 0,65 3,42 0,63 3,29 0,83
Zavzemanje 3,30 0,60 3,29 0,58 3,29 0,60 3,28 0,64 3,28 0,64 2,29 1,12 3,15 0,62 3,20 1,09
perspektive
Anksioznost 2,74 0,79 2,82 0,84 2,80 0,77 2,67 0,82 2,75 0,89 3,74 1,21 2,73 0,87 3,29 1,31
COVID-19 3,00 0,92 3,03 0,98 3,01 0,94 3,05 1,05 2,98 0,91 3,50 0,93 2,77 0,99 2,77 1,26
anksioznost
202
Čustva 2,51 0,87 2,60 0,95 2,55 0,86 2,42 0,87 2,47 0,95 3,50 1,42 2,48 0,94 3,05 1,25
Skrbi 3,29 0,94 3,29 0,95 3,36 0,89 3,18 0,95 3,48 1,06 4,56 0,51 3,16 0,98 3,33 1,25
Odločanje 2,81 0,94 2,94 0,98 2,89 0,94 2,85 1,00 2,78 1,00 3,56 1,39 2,95 0,99 3,87 1,64
Čuječnost 3,86 0,95 3,77 0,98 3,83 0,88 3,98 1,04 3,97 1,17 2,95 1,17 4,01 1,02 3,50 1,47
Tabela 214: Povprečja in standardna deviacija za pripadnost, različnost
in prispevanje glede na materino izobrazbo v prvem merjenju
Visokošolska Višješolska Srednja šola Srednja šola Osnovna šola Nedokonča- Ne vem Nimam ma-
izobrazba izobrazba (4 leta) (2–3 leta) na osnov- me (ali
na šola skrbnice)
M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Pripadnost 3,16 0,52 3,13 0,53 3,15 0,52 3,15 0,55 3,16 0,48 2,61 0,25 3,00 0,56 2,63 0,41
Različnost 3,54 0,93 3,50 0,91 3,54 0,85 3,59 0,92 3,38 0,93 3,58 0,71 3,32 1,04 3,50 0,89
Prispe- 2,52 0,67 2,60 0,65 2,59 0,61 2,69 0,67 2,60 0,68 2,47 0,12 2,45 0,72 3,20 1,15
vanje
Prispevanje (χ2(4) = 11,38; p = 0,023): visokošolska izobrazba in 2–3-letna srednja
šola (Z = –3,05; p = 0,002), pri čemer višjo aritmetično sredino dosegajo posa-
mezniki_ce, katerih mama ima dokončano 2–3-letno srednjo šolo; vsi ostali p
> 0,037.
ANOVA za anksioznost in čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal, da so slednje homogene pri spremenljiv-
ki anksioznost (p = 0,140), zato smo v nadaljevanju izvedle statistični test ANO-
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij