Page 232 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 232
Sprachen, sondern auch die unterschiedlichen Kulturen, schulische Bil-
dung, Religionen und Tabuthemen, die in ihrer Kombination einzigar-
tig sind und die bei der Arbeit mit den Geflüchteten ein gutes Finger-
spitzengefühl fordern. Und eben dieser Aspekt steht im Mittelpunkt des
vorliegenden Artikels. Der theoretische Teil des Artikels wird der ter-
minologischen Auseinandersetzung und einem kurzen Überblick über
die bisherigen Studien und Forschungen zu Tabuthemen gewidmet. In
dem empirischen Teil des Artikels werden die Ergebnisse eigener Beob-
achtungen und einer Umfrage über Tabuthemen präsentiert, die in vier
Berufsintegrationsklassen der Staatlichen Berufsschule II in Bamberg
durchgeführt wurden.
Schlüsselwörter: Flüchtlinge, Tabuthemen, Mehrsprachigkeit, Unter-
schiede
Povzetek
Prispevek je posvečen tematiki tabu tem v izobraževanju na področju
begunstva in migracij. Razen teoretičnih informacij s področja migra-
cij, izobraževanja beguncev in begunk ter tabujev je v prispevek vklju-
čena tudi lastna študija, ki ponuja vpogled v tabu teme migrantov in
migrantk v tako imenovanih integracijskih razredih. Z rezultati študi-
je prispevek dopolnjuje vrzel v obstoječi literaturi na temo tabujev, v ka-
teri še vedno primanjkuje empiričnih raziskav o tabu temah migrantk
in migrantov.
V letu 2015 sta v Evropo pribežala eden do dva milijona beguncev in be-
gunk, kar pogosto označujemo kot tako imenovano evropsko begunsko
krizo. V letih kasneje je v Evropo vsako leto prišlo več sto tisoč begun-
cev in begunk. Ker je Nemčija gospodarsko najmočnejša država v EU,
je postala tudi ena najbolj iskanih ciljnih držav beguncev in begunk.
Evropa seveda ni bila pripravljena na tako velike množice beguncev in
begunk in šele nekaj časa kasneje se je pokazalo in začelo razumevati,
kakšne razsežnosti predstavlja problematika begunstva. Ne gre namreč
samo za ljudi, ki jih je potrebno nekje namestiti, ampak gre za ljudi, ki
jih je potrebno integrirati in jih naučiti novega jezika. Predvsem pa gre
za ljudi, ki s seboj v Nemčijo prinašajo svoje lastne zgodbe. Vsak od njih
ima svoje lastne življenjske izkušnje in vsakega je situacija v njegovi de-
želi zaznamovala na drugačen način. Ne gre samo za različne jezike,
ampak tudi za različne kulture, šolsko izobrazbo, religije in tabu teme,
ki so v svoji kombinaciji enkratne in ki pri delu z begunci in begunkami
zahtevajo posebej dobro razvit instinkt, kar je tudi osrednja tema tega
prispevka. Teoretični del prispevka je posvečen terminološkim razhaja-
njem in kratkemu pregledu dosedanjih raziskav ter študij na temo tabu.
V empiričnem delu prispevka so predstavljeni rezultati opazovanja in
232
dung, Religionen und Tabuthemen, die in ihrer Kombination einzigar-
tig sind und die bei der Arbeit mit den Geflüchteten ein gutes Finger-
spitzengefühl fordern. Und eben dieser Aspekt steht im Mittelpunkt des
vorliegenden Artikels. Der theoretische Teil des Artikels wird der ter-
minologischen Auseinandersetzung und einem kurzen Überblick über
die bisherigen Studien und Forschungen zu Tabuthemen gewidmet. In
dem empirischen Teil des Artikels werden die Ergebnisse eigener Beob-
achtungen und einer Umfrage über Tabuthemen präsentiert, die in vier
Berufsintegrationsklassen der Staatlichen Berufsschule II in Bamberg
durchgeführt wurden.
Schlüsselwörter: Flüchtlinge, Tabuthemen, Mehrsprachigkeit, Unter-
schiede
Povzetek
Prispevek je posvečen tematiki tabu tem v izobraževanju na področju
begunstva in migracij. Razen teoretičnih informacij s področja migra-
cij, izobraževanja beguncev in begunk ter tabujev je v prispevek vklju-
čena tudi lastna študija, ki ponuja vpogled v tabu teme migrantov in
migrantk v tako imenovanih integracijskih razredih. Z rezultati študi-
je prispevek dopolnjuje vrzel v obstoječi literaturi na temo tabujev, v ka-
teri še vedno primanjkuje empiričnih raziskav o tabu temah migrantk
in migrantov.
V letu 2015 sta v Evropo pribežala eden do dva milijona beguncev in be-
gunk, kar pogosto označujemo kot tako imenovano evropsko begunsko
krizo. V letih kasneje je v Evropo vsako leto prišlo več sto tisoč begun-
cev in begunk. Ker je Nemčija gospodarsko najmočnejša država v EU,
je postala tudi ena najbolj iskanih ciljnih držav beguncev in begunk.
Evropa seveda ni bila pripravljena na tako velike množice beguncev in
begunk in šele nekaj časa kasneje se je pokazalo in začelo razumevati,
kakšne razsežnosti predstavlja problematika begunstva. Ne gre namreč
samo za ljudi, ki jih je potrebno nekje namestiti, ampak gre za ljudi, ki
jih je potrebno integrirati in jih naučiti novega jezika. Predvsem pa gre
za ljudi, ki s seboj v Nemčijo prinašajo svoje lastne zgodbe. Vsak od njih
ima svoje lastne življenjske izkušnje in vsakega je situacija v njegovi de-
želi zaznamovala na drugačen način. Ne gre samo za različne jezike,
ampak tudi za različne kulture, šolsko izobrazbo, religije in tabu teme,
ki so v svoji kombinaciji enkratne in ki pri delu z begunci in begunkami
zahtevajo posebej dobro razvit instinkt, kar je tudi osrednja tema tega
prispevka. Teoretični del prispevka je posvečen terminološkim razhaja-
njem in kratkemu pregledu dosedanjih raziskav ter študij na temo tabu.
V empiričnem delu prispevka so predstavljeni rezultati opazovanja in
232