Page 190 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 190
4 možne odgovore (F1, se popolnoma strinjam; F2, se deloma strinjam;
F3, se deloma ne strinjam; F4, se popolnoma ne strinjam), ki so bolj ali pa
manj izražala stališča učencev do trajnosti in trajnostnega turizma, pri če-
mer so se dijaki morali nujno opredeliti za strinjanje ali nestrinjanje, brez
vmesne nevtralnosti.
Statistična obdelava rezultatov
Podatke smo vnesli v tabelo Excell in jih analizirali s statističnim progra-
mom IBM SPSS 27 (IBM® SPSS® za Windows). Nabor vseh trditev je podan
v tabelah 1 in 2 s številom anketiranih (N), s frekvencami posameznih od-
govorov, srednjo vrednostjo (Med), aritmetično sredino (As) in standardno
deviacijo (SD).
Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim alfo testom
med intervalom 0 in 1. Višja je bila vrednost, bolj je bil vprašalnik zanesljiv.
Vse spremenljivke so bile testirane za normalnost s Kolmogorov-Smirnov
testom (p < 0,5). Ker podatki niso bili normalno porazdeljeni, smo upora-
bili neparametrično statistiko. Statistično značilne razlike pred in po testu
smo izračunavali s pomočjo chi-kvadrat (χ2-test) statistike. Velikost učin-
ka (ES, ang. effect size) smo izračunali z Cramér’s V izračunom, pri čemer
smo se držali pravila, da je ES ≤ 0,1, mali učinek; 0,1 < ES ≤ 0,5, srednji uči-
nek; ES > 0,5 velik učinek.
3.2 Rezultati in diskusija
Dijakom smo postavili v vprašalnikih trditve iz vseh dimenzij življenja,
nato pa spremljali njihovo razumevanje pojmov trajnostni razvoj (pregle-
dnica 1) in trajnostni turizem (preglednica 2) pred in po delu z modulom
Trajnostni razvoj in trajnostni turizem (pojma povezujemo v trajnostnost).
Za dijake je pojem trajnost nekoliko bolj abstrakten in manj povezan z
vsakdanjim življenjem kot pojem trajnostni turizem.
Trajnostnost in trajnostni razvoj
Zanimalo nas je, ali dijaki poznajo pojem trajnost in trajnostni razvoj ter
njegovo povezanost s človekom, družbeno skupnostjo, okoljem in naravo-
varstvom (preglednica 1).
190
F3, se deloma ne strinjam; F4, se popolnoma ne strinjam), ki so bolj ali pa
manj izražala stališča učencev do trajnosti in trajnostnega turizma, pri če-
mer so se dijaki morali nujno opredeliti za strinjanje ali nestrinjanje, brez
vmesne nevtralnosti.
Statistična obdelava rezultatov
Podatke smo vnesli v tabelo Excell in jih analizirali s statističnim progra-
mom IBM SPSS 27 (IBM® SPSS® za Windows). Nabor vseh trditev je podan
v tabelah 1 in 2 s številom anketiranih (N), s frekvencami posameznih od-
govorov, srednjo vrednostjo (Med), aritmetično sredino (As) in standardno
deviacijo (SD).
Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim alfo testom
med intervalom 0 in 1. Višja je bila vrednost, bolj je bil vprašalnik zanesljiv.
Vse spremenljivke so bile testirane za normalnost s Kolmogorov-Smirnov
testom (p < 0,5). Ker podatki niso bili normalno porazdeljeni, smo upora-
bili neparametrično statistiko. Statistično značilne razlike pred in po testu
smo izračunavali s pomočjo chi-kvadrat (χ2-test) statistike. Velikost učin-
ka (ES, ang. effect size) smo izračunali z Cramér’s V izračunom, pri čemer
smo se držali pravila, da je ES ≤ 0,1, mali učinek; 0,1 < ES ≤ 0,5, srednji uči-
nek; ES > 0,5 velik učinek.
3.2 Rezultati in diskusija
Dijakom smo postavili v vprašalnikih trditve iz vseh dimenzij življenja,
nato pa spremljali njihovo razumevanje pojmov trajnostni razvoj (pregle-
dnica 1) in trajnostni turizem (preglednica 2) pred in po delu z modulom
Trajnostni razvoj in trajnostni turizem (pojma povezujemo v trajnostnost).
Za dijake je pojem trajnost nekoliko bolj abstrakten in manj povezan z
vsakdanjim življenjem kot pojem trajnostni turizem.
Trajnostnost in trajnostni razvoj
Zanimalo nas je, ali dijaki poznajo pojem trajnost in trajnostni razvoj ter
njegovo povezanost s človekom, družbeno skupnostjo, okoljem in naravo-
varstvom (preglednica 1).
190