Page 189 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 189
r azumevanje tr ajnostnosti med mladimi v luči vpliva soft clil učnih enot ...
3. Razumevanje trajnosti pred in po delu z modulom
Trajnostni razvoj in trajnostni turizem
3.1 Metodologija
Izvedba učnih enot na temo Trajnostni turizem
Učne enote smo izvedli pri pouku nemškega in ruskega jezika v 2. letni-
ku na gimnazijah iz Litve (Vilniaus jėzuitų gimnazija v Vilni, Gabijos gi-
mnazijanius v Vilni), Slovaške (Gymnázium Ivana Kupca v Hlohovcu,
Gymnázium Janka Matúšku v Galanti), Avstrije (Sir Karel Popper Schule
am Wiedner Gymnsium na Dunaju) in Slovenije (Gimnazija Frana Mikloši-
ča v Ljutomeru). Učne enote so bile izvedene jeseni in pozimi 2019.
Raziskovalni vzorec
Napredek pri razumevanju trajnosti smo merili z vprašalnikom, ki je vse-
boval vprašanja o razumevanju različnih vidikov trajnostnosti in trajno-
stnega turizma. Dijake smo anketirali dvakrat, in sicer pred izvedbo učnih
enot Trajnostni turizem in po njej. V predtestu je sodelovalo 282 dijakov in
v potestu 54 dijakov. V predtestu posamezne učne enote so sodelovali raz
redi iz štirih držav, 104 dijaki iz Litve, 89 dijakov iz Slovenije, 30 dijakov iz
Avstrije in 60 dijakov iz Slovaške, starih med 14 in 19 let, pri čemer jih je bila
večina, 132 dijakov, starih 15 in 16 let. Od tega je v predtestu sodelovalo 178
deklet in 104 fantje. V potestu posamezne učne enote so znova sodelovali
razredi iz treh držav: 39 dijakov iz Litve, 4 dijaki iz Slovenije in 6 dijakov iz
Slovaške, starih med 16 in 18 let, pri čemer jih je bila večina, 45 dijakov, sta-
rih 16 in 17 let. Od tega je v potestu sodelovalo 29 deklet in 24 fantov. Števi-
lo je nižje, saj so v potestu sodelovali samo tisti, ki so sodelovali pri izved-
bi učnih enot oz. modula.
Merilni instrument
Anketo smo izvedli s pomočjo dveh spletnih orodij: UmfrageOnline (www.
umfrageonline.com) in 1KAEnklik (www.1ka.si). Povezavo so dijaki do-
bili pred in po izvedbi učnih enot. Anketni vprašalnik so sestavljali trije
deli. Pri del so sestavljali demografski podatki (spol in starost), drugi del so
predstavljale trditve, povezane s poznavanjem in razumevanjem različnih
vidikov trajnostnosti (tabela 1) in trditve, ki so se nanašale direktno na sta-
lišča, povezana s trajnostnim turizmom (tabela 2). Vsaka trditev je ponudi-
189
3. Razumevanje trajnosti pred in po delu z modulom
Trajnostni razvoj in trajnostni turizem
3.1 Metodologija
Izvedba učnih enot na temo Trajnostni turizem
Učne enote smo izvedli pri pouku nemškega in ruskega jezika v 2. letni-
ku na gimnazijah iz Litve (Vilniaus jėzuitų gimnazija v Vilni, Gabijos gi-
mnazijanius v Vilni), Slovaške (Gymnázium Ivana Kupca v Hlohovcu,
Gymnázium Janka Matúšku v Galanti), Avstrije (Sir Karel Popper Schule
am Wiedner Gymnsium na Dunaju) in Slovenije (Gimnazija Frana Mikloši-
ča v Ljutomeru). Učne enote so bile izvedene jeseni in pozimi 2019.
Raziskovalni vzorec
Napredek pri razumevanju trajnosti smo merili z vprašalnikom, ki je vse-
boval vprašanja o razumevanju različnih vidikov trajnostnosti in trajno-
stnega turizma. Dijake smo anketirali dvakrat, in sicer pred izvedbo učnih
enot Trajnostni turizem in po njej. V predtestu je sodelovalo 282 dijakov in
v potestu 54 dijakov. V predtestu posamezne učne enote so sodelovali raz
redi iz štirih držav, 104 dijaki iz Litve, 89 dijakov iz Slovenije, 30 dijakov iz
Avstrije in 60 dijakov iz Slovaške, starih med 14 in 19 let, pri čemer jih je bila
večina, 132 dijakov, starih 15 in 16 let. Od tega je v predtestu sodelovalo 178
deklet in 104 fantje. V potestu posamezne učne enote so znova sodelovali
razredi iz treh držav: 39 dijakov iz Litve, 4 dijaki iz Slovenije in 6 dijakov iz
Slovaške, starih med 16 in 18 let, pri čemer jih je bila večina, 45 dijakov, sta-
rih 16 in 17 let. Od tega je v potestu sodelovalo 29 deklet in 24 fantov. Števi-
lo je nižje, saj so v potestu sodelovali samo tisti, ki so sodelovali pri izved-
bi učnih enot oz. modula.
Merilni instrument
Anketo smo izvedli s pomočjo dveh spletnih orodij: UmfrageOnline (www.
umfrageonline.com) in 1KAEnklik (www.1ka.si). Povezavo so dijaki do-
bili pred in po izvedbi učnih enot. Anketni vprašalnik so sestavljali trije
deli. Pri del so sestavljali demografski podatki (spol in starost), drugi del so
predstavljale trditve, povezane s poznavanjem in razumevanjem različnih
vidikov trajnostnosti (tabela 1) in trditve, ki so se nanašale direktno na sta-
lišča, povezana s trajnostnim turizmom (tabela 2). Vsaka trditev je ponudi-
189