Page 26 - Vinkler, Jonatan. 2021. »Češka gos«, Božji bojevniki, obstranci: češka »reformacija pred reformacijo« in njeni evropski ter slovenski konteksti, ideariji in imaginariji. Ljubljana: Pedagoški inštitut
P. 26
»češka gos«, božji bojevniki, obstranci
Tractatus de husitis,
NUK, Ms 141, 1r.
cm) izhaja iz škofijske knjižnice v Gornjem Gradu in je napisana v gotski mi
nuskuli ter kurzivi. Toda poleg del Bernarda iz Clairvauxa (Quomodo quisque
cognoscat se ipsum et Deum, 30a-46b), Evzebija (Epistola de morte gloriosis
simi Jeronimi doctoris eximii, 49a-73b), Avguština (Epistola de magnificen
tia eximii doctoris Jeronimi, 73a-87b) in Cirila Jeruzalemskega (Epistola de
miraculis beati Jeronimi, 78b-104b) prinaša tudi zapiske o Karlovi univerzi v
Pragi, M. Janu Husu, husitih ter o koncilu v Konstanci (124a-126b).
V obdobju nastajanja slovenske renesančne književnosti z reformira
nim verskim »vodilnim tonom« – 1550–1599 – pa je bil prav Trubar tisti, ki
je na Husa opozoril po teološki strani, in sicer kot na predhodnika luteran
ske reformacije. V robni opombi predgovora k Articulom (1562), o katerem
je misliti, da je morda prvi slovensko pisani historiografski narativ, in v ka
terem Trubar pripoveduje kratko zgodovino reformirane cerkve, namreč
zapiše:
26
Tractatus de husitis,
NUK, Ms 141, 1r.
cm) izhaja iz škofijske knjižnice v Gornjem Gradu in je napisana v gotski mi
nuskuli ter kurzivi. Toda poleg del Bernarda iz Clairvauxa (Quomodo quisque
cognoscat se ipsum et Deum, 30a-46b), Evzebija (Epistola de morte gloriosis
simi Jeronimi doctoris eximii, 49a-73b), Avguština (Epistola de magnificen
tia eximii doctoris Jeronimi, 73a-87b) in Cirila Jeruzalemskega (Epistola de
miraculis beati Jeronimi, 78b-104b) prinaša tudi zapiske o Karlovi univerzi v
Pragi, M. Janu Husu, husitih ter o koncilu v Konstanci (124a-126b).
V obdobju nastajanja slovenske renesančne književnosti z reformira
nim verskim »vodilnim tonom« – 1550–1599 – pa je bil prav Trubar tisti, ki
je na Husa opozoril po teološki strani, in sicer kot na predhodnika luteran
ske reformacije. V robni opombi predgovora k Articulom (1562), o katerem
je misliti, da je morda prvi slovensko pisani historiografski narativ, in v ka
terem Trubar pripoveduje kratko zgodovino reformirane cerkve, namreč
zapiše:
26