Page 71 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 71
il Lavy (2015). Kot je bilo že omenjeno v povezavi s podatki PISA 2006, Lavy 71
ugotavlja, da ena dodatna učna ura glavnih predmetov na teden skozi celot-
no šolsko leto izboljša rezultate preizkusov znanja za približno 6 % standar-
dnega odklona. Ker se v našem primeru7 francoski učenci primarne ravni iz-
obraževanja v šolskem letu običajno šolajo 36 tednov, 84 zamujenih učnih ur
ustreza izgubi 2,33 ur (84 / 36) na teden. To bi pomenilo izgubo znanja za prib-
ližno 14 % (6 % * 2,33) standardnega odklona.8 Šolajoči se 15-letniki so v raziska-
vi PISA ocenjeni tako, da je povprečje lestvice 500 točk in 100 točk standardne-
ga odklona. Tako na tem preizkusu znanja 14 % standardnega odklona ustreza
razliki 14 točk in enako velja za druge preizkuse, ki imajo enake značilnosti. Po-
leg tega bi lahko uporabili rezultate Mednarodne raziskave trendov v znanju
matematike in naravoslovja (Trends in International Mathematics and Science
Study – TIMSS), kar bi omogočilo nadaljnje razumevanje razlike. Merilne last-
nosti standardiziranih preizkusov znanja TIMSS so enake kot pri raziskavi PISA,
medtem ko pri preizkusu TIMSS sodelujejo osmošolci in četrtošolci. Slednje za-
gotavlja koristno referenčno točko, saj se to poročilo osredotoča na učence pri-
marne ravni izobraževanja. Na preizkusu znanja TIMSS leta 2015 so se najbolje
odrezali četrtošolci iz Singapurja s povprečnim rezultatom 618 točk. Nasprotno
so imeli učenci iz Kuvajta najslabše rezultate, saj so na enakem preskusu pov-
prečno dosegli 353 točk. Tako izguba znanja v višini 14 točk ustreza 5-odstotni
razliki med najboljšimi in najslabšimi udeleženci v tej raziskavi.
Italija
V Italiji so šole zaprli 9. marca 2020 in jih v šolskem letu 2019/20 niso ponovno
odprli. Šole so bile tako zaprte 86 dni,9 kar ustreza 12,29 tednom.
Glede na raziskavo10 italijanskega spletnega portala Skuola.net so se itali-
janski učenci med zaprtjem šol doma učili približno 3,84 ure na dan. Ker se je
ta raziskava osredotočala na učence oziroma dijake med 14. in 20. letom, pred-
videvamo, da večina anketirancev obiskuje višjo sekundarno raven izobraže-
vanja . Ko so šole odprte, se učenci v italijanskih šolah višje sekundarne ravni
učijo približno 15,82 neto ur (617/39) na teden ali 3,164 ure na dan (OECD 2019).
7 V tem primeru se domneva, da je učinek zamujenega časa učenja linearen, torej da je izguba zna-
nja, ki jo je povzročil zamujeni čas učenja, konstantna po učnih urah. Vendar obstaja verjetnost, da
je takšen učinek lahko nelinearen. Ker je učenje kumulativen proces, bi namreč večje število učnih
ur lahko vodilo do večjega donosa znanja.
8 Glede na to, da se nekatere francoske šole primarne ravni utegnejo ponovno odpreti po 11. maju
2020, je zanimivo sklepati, da se za vsak dodaten teden zaprte šole izguba znanja poveča za 2,3 %
standardnega odklona.
9 V Italiji se šolsko leto zaključi v prvi polovici junija, vendar se točen datum razlikuje med regijami.
Za namene poročila je bil kot zaključek šolskega leta določen 9. junij (povprečje vseh junijskih da-
tumov zaključka), skupnemu številu zamujenih šolskih dni pa je bilo prištetih še sedem dni (trije
dnevi za velikonočne praznike in štirje dnevi za druge državne praznike).
10 https://www.skuola.net/news/inchiesta/coronavirus-quarantena-adolescenti-generazioni-
-connesse.html
prilogi
ugotavlja, da ena dodatna učna ura glavnih predmetov na teden skozi celot-
no šolsko leto izboljša rezultate preizkusov znanja za približno 6 % standar-
dnega odklona. Ker se v našem primeru7 francoski učenci primarne ravni iz-
obraževanja v šolskem letu običajno šolajo 36 tednov, 84 zamujenih učnih ur
ustreza izgubi 2,33 ur (84 / 36) na teden. To bi pomenilo izgubo znanja za prib-
ližno 14 % (6 % * 2,33) standardnega odklona.8 Šolajoči se 15-letniki so v raziska-
vi PISA ocenjeni tako, da je povprečje lestvice 500 točk in 100 točk standardne-
ga odklona. Tako na tem preizkusu znanja 14 % standardnega odklona ustreza
razliki 14 točk in enako velja za druge preizkuse, ki imajo enake značilnosti. Po-
leg tega bi lahko uporabili rezultate Mednarodne raziskave trendov v znanju
matematike in naravoslovja (Trends in International Mathematics and Science
Study – TIMSS), kar bi omogočilo nadaljnje razumevanje razlike. Merilne last-
nosti standardiziranih preizkusov znanja TIMSS so enake kot pri raziskavi PISA,
medtem ko pri preizkusu TIMSS sodelujejo osmošolci in četrtošolci. Slednje za-
gotavlja koristno referenčno točko, saj se to poročilo osredotoča na učence pri-
marne ravni izobraževanja. Na preizkusu znanja TIMSS leta 2015 so se najbolje
odrezali četrtošolci iz Singapurja s povprečnim rezultatom 618 točk. Nasprotno
so imeli učenci iz Kuvajta najslabše rezultate, saj so na enakem preskusu pov-
prečno dosegli 353 točk. Tako izguba znanja v višini 14 točk ustreza 5-odstotni
razliki med najboljšimi in najslabšimi udeleženci v tej raziskavi.
Italija
V Italiji so šole zaprli 9. marca 2020 in jih v šolskem letu 2019/20 niso ponovno
odprli. Šole so bile tako zaprte 86 dni,9 kar ustreza 12,29 tednom.
Glede na raziskavo10 italijanskega spletnega portala Skuola.net so se itali-
janski učenci med zaprtjem šol doma učili približno 3,84 ure na dan. Ker se je
ta raziskava osredotočala na učence oziroma dijake med 14. in 20. letom, pred-
videvamo, da večina anketirancev obiskuje višjo sekundarno raven izobraže-
vanja . Ko so šole odprte, se učenci v italijanskih šolah višje sekundarne ravni
učijo približno 15,82 neto ur (617/39) na teden ali 3,164 ure na dan (OECD 2019).
7 V tem primeru se domneva, da je učinek zamujenega časa učenja linearen, torej da je izguba zna-
nja, ki jo je povzročil zamujeni čas učenja, konstantna po učnih urah. Vendar obstaja verjetnost, da
je takšen učinek lahko nelinearen. Ker je učenje kumulativen proces, bi namreč večje število učnih
ur lahko vodilo do večjega donosa znanja.
8 Glede na to, da se nekatere francoske šole primarne ravni utegnejo ponovno odpreti po 11. maju
2020, je zanimivo sklepati, da se za vsak dodaten teden zaprte šole izguba znanja poveča za 2,3 %
standardnega odklona.
9 V Italiji se šolsko leto zaključi v prvi polovici junija, vendar se točen datum razlikuje med regijami.
Za namene poročila je bil kot zaključek šolskega leta določen 9. junij (povprečje vseh junijskih da-
tumov zaključka), skupnemu številu zamujenih šolskih dni pa je bilo prištetih še sedem dni (trije
dnevi za velikonočne praznike in štirje dnevi za druge državne praznike).
10 https://www.skuola.net/news/inchiesta/coronavirus-quarantena-adolescenti-generazioni-
-connesse.html
prilogi