Page 72 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 72
Lahko bi tudi upoštevali, da ti učenci za domačo nalogo v povprečju porabijo
1,74 ure na dan.11 Tako skupno število dnevnih učnih ur znaša 4,904 ur.

Če ponovno predpostavljamo, da je število ur, porabljenih za spletno uče-
nje, enakovredno tradicionalnim šolskim uram v učilnicah, bi lahko epidemija
COVID-19 in zapiranje šol privedla do zmanjšanja v številu učnih ur za 1,064 ure
(4,904 – 3,84) na dan ali 5,32 ur (1,064 * 5) na teden. To pomeni 65,38 izgubljenih
učnih ur v 12,29 tednih, kar predstavlja 10,60 % skupnega števila neto učnih ur
v javnih šolah višje sekundarne ravni (se pravi, v srednjih šolah) skozi celotno
šolsko leto v Italiji. Ker se italijanski dijaki v šolskem letu običajno šolajo 39 te-
dnov, 65,38 ur ustreza izgubi približno 1,68 ur (65,38 / 39) na teden. Če upošte-
vamo sklepe, do katerih je prišel Lavy (2015), lahko takšen upad v številu učnih
ur privede do izgube znanja za 10,08 % standardnega odklona (6 % * 1,68),12
kar bi ustrezalo razliki približno 10 točk na standardiziranem preizkusu znanja z
enakimi merilnimi značilnostmi, kot sta preizkusa PISA ali TIMSS.

Nemčija

72 V Nemčiji so šole zaprli 16. marca 2020, postopno pa so jih začeli znova odpirati
po 4. maju 2020.13 Za razliko od Francije so se v šolo najprej vrnili starejši otroci,
ki konec šolskega leta opravljajo preizkuse znanja. Analiza zato zajema obdob-
je od 16. marca do 4. maja. Šole so bile zaprte 47 dni, treba pa je upoštevati, da
je v to obdobje vključenih 12 dni velikonočnih praznikov. Skupno je bilo torej
zamujenih 35 šolskih dni ali 5 tednov.
Na podlagi že omenjene raziskave Šolski barometer (Schul-Barometer), ki
zajema nemške, avstrijske in švicarske učence, se je tedenski čas učenja učen-
cev in dijakov med zaprtjem šol zaradi epidemije COVID-19 zmanjšal za 4–8 ur
v primerjavi z obdobjem, ko so bile šole odprte. Glede na to, da so bili anketi-
ranci stari med 10 in 19 let, predvidevamo, da je večina anketirancev obiskova-
la nižje in višje ravni sekundarnega izobraževanja. Ob predpostavki, da se za-
mujeni čas učenja, omenjen v raziskavi, nanaša le na izobraževanje v šolah, je
treba upoštevati, da dijaki šol teh dveh ravni v povprečju 0,94 ure na dan po-
rabijo za reševanje domačih nalog.14 Tako skupno število izgubljenih učnih ur
znaša med 8,7 in 12,7 ur na teden, kar je enako 43,5 in 63,5 uram v obdobju 5 te-
dnov. To predstavlja med 5,97 in 8,72 % skupnega števila neto učnih ur v jav-
nih šolah nižje in višje ravni sekundarnega izobraževanja skozi celotno šolsko
leto v Nemčiji (OECD 2019). Ker se nemški učenci/dijaki omenjenih ravni šol v

11 Rezultati raziskave PISA 2012 kažejo, da šolajoči se 15-letniki v Italiji v povprečju porabijo 8,7 ure za
domače naloge (OECD 2014).

12 Z drugimi besedami, vsak teden zaprte šole vodi do izgube znanja za približno 0,82 standardnega
odklona.

13 Treba je opozoriti, da so nemške zvezne dežele šole ponovno odpirale na različne dni.

14 Rezultati raziskave PISA 2012 kažejo, da šolajoči se 15-letniki v Nemčiji v povprečju porabijo 4,7 ure
za domače naloge (OECD 2014).

verjeten vpliv epidemije covid‑19 na izobraževanje
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77