Page 353 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 353
povzetki ■ summaries

Paul Stubbs
Neenakost, revščina in izobraževanje v post-
jugoslovanskem prostoru: Od nemobilnosti k inkluziji?
V postjugoslovanskem prostoru se o pomenu izobraževanja pri spodbu-
janju socialne pravičnosti redkeje razpravlja kot o vlogi izobraževanja pri
pripravi učencev za tako imenovane “veščine”, ki so potrebne na trgu dela,
ali kot o vlogi izobraževanja v službi prenašalca tako imenovanih “naci-
onalnih-kulturnih vrednot”. V svojem predavanju bo Paul Stubbs, PhD,
predstavil zgodovinsko perspektivo in pregled kompleksnega odnosa med
izobraževanjem in socialno stratifikacijo v socialistični Jugoslaviji in v
postsocialistični tranziciji. Z uporabo empiričnih dokazov iz nedavnih raz-
iskav, ki so jih izvedli avtor in sodelavci znotraj raziskave “Otroška revšči-
na in strategije obvladovanja revščine gospodinjstev na Hrvaškem” ter v
okviru dela znotraj zagovorniške pobude “Prihodnost socialne države na
Zahodnem Balkanu”, bo predavatelj predstavil pomembnost pravičnosti
pri dostopu do izobraževanja v regiji, s posebnim poudarkom na struk-
turnih neenakostih in stičišču izključitev, ki temeljijo na razredu, spolu,
etnični identifikaciji, državljanstvu, invalidnosti, spolnosti in geografski
legi. Obravnavane bodo posledice uspešnega zaključka izobraževanja kot
sredstva za socialno mobilnost v nekaterih delih regije. Na koncu bo avtor
predstavil še problematiko in možnosti boja zontraj regije za pedagogiko,
ki jo navdihuje Friere.
Ključne besede: neenakost, revščina, inkluzija, nemobilnost
Inequality, Poverty and Education in the Post-Yugoslav
Space: from immobility to inclusion?
Compared to debates on the role of education in preparing students for
so-called ‘skills’ needed in the labour market or, indeed, on education as
a transmitter of so-called ‘national-cultural values’, the importance of ed-
ucation in promoting social justice is rarely discussed in the post-Yugo-
slav space. Adopting a historical perspective, this presentation provides an
overview of the complex relationship between education and social stratifi-
cation both in socialist Yugoslavia and in the post-socialist transition. Us-
ing empirical evidence from recent research carried out by the author and
others into ‘Child poverty and household coping strategies in Croatia’, as
well as work within an advocacy initiative ‘The Future of the welfare state
in the Western Balkans’, I will explore the importance of equity in educa-
tional access and outcomes across the region, with a particular emphasis
on structural inequalities and the intersection of exclusions based on class,

353
   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358