Page 99 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 99
ela 9.4b: Kazalec zaznano nasilje zaposlenih na šoli nad učitelji SŠ
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasil- Velikost Delež variance
je zaposlenih na šoli (kazalec pojasni 53,4 % variance komponent spremenljive,
ki jo pojasni
spremenljivk)
kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje:
Moji kolegi ali člani vodstva šole so z menoj nespoštlji- 0,24 0,59
vo govorili (npr. kričali name, me poniževali, mi po krivi-
ci kaj očitali). 0,22 0,48
Obrekovanje s strani sodelavcev. 0,22 0,51
Izključevanje iz skupnih strokovnih aktivnosti s strani
sodelavcev. 0,25 0,64
Psihično nasilje s strani vodstva šole (tudi krivična presoja 0,24 0,59
mojega ravnanja). 0,20 0,41
Odtegovanje določenih del in nalog s strani vodstva šole.
Prekomerna obremenitev z določenimi deli in nalogami s
strani vodstva šole.
Povezanost med kazalci smo preverili s korelacijskima analizama za vsako 99
stopnjo izobraževanja. Rezultati za osnovno šolo so pokazali tri zmerno moč-
ne povezave in tri šibke (tabela 9.5), ki pa so vse statistično značilne1. Najbolj sta
med seboj povezana kazalca zaznano nasilje učencev in zaznano nasilje star-
šev nad učiteljem, sledita povezanost med motenjem izvedbe pouka in nasi-
ljem učencev ter povezanost med nasiljem staršev in nasiljem zaposlenih. Med
povezanostjo kazalcev v srednji šoli izrazito izstopa močna povezanost med
kazalcema nasilje staršev in nasilje dijakov nad učitelji, po moči ji sledi poveza-
nost med nasiljem staršev in nasiljem zaposlenih v šoli. Nasilje dijakov in nasi-
lje zaposlenih sta srednje močno povezana s kazalcem motenje pouka.
Čeprav podatki odražajo zaznavanje nasilja in ne prijavljenih primerov, iz
primerjave med osnovno in srednjo šolo vidimo, da so povezave v srednji šo-
li močnejše. Sporočilo te analize je, da obstaja povezanost nasilnega vedenja
staršev in nasilnega vedenja dijakov do učiteljev. Ker nasilja staršev večino-
ma ne more reševati učitelj sam, je potrebno posebne sistemske pozornosti.
Kaže, da bi preprečitev nasilja staršev zmanjšala nasilje dijakov in učencev do
učiteljev.
1 Izračuni veljajo z 99-odstotno stopnjo zaupanja.
povezanost zaznave nasilja z drugimi kazalci učiteljevega dela
Spremenljivke, vključene v kazalec zaznano nasil- Velikost Delež variance
je zaposlenih na šoli (kazalec pojasni 53,4 % variance komponent spremenljive,
ki jo pojasni
spremenljivk)
kazalec
Kako pogosto v tem šolskem letu se je zgodilo naslednje:
Moji kolegi ali člani vodstva šole so z menoj nespoštlji- 0,24 0,59
vo govorili (npr. kričali name, me poniževali, mi po krivi-
ci kaj očitali). 0,22 0,48
Obrekovanje s strani sodelavcev. 0,22 0,51
Izključevanje iz skupnih strokovnih aktivnosti s strani
sodelavcev. 0,25 0,64
Psihično nasilje s strani vodstva šole (tudi krivična presoja 0,24 0,59
mojega ravnanja). 0,20 0,41
Odtegovanje določenih del in nalog s strani vodstva šole.
Prekomerna obremenitev z določenimi deli in nalogami s
strani vodstva šole.
Povezanost med kazalci smo preverili s korelacijskima analizama za vsako 99
stopnjo izobraževanja. Rezultati za osnovno šolo so pokazali tri zmerno moč-
ne povezave in tri šibke (tabela 9.5), ki pa so vse statistično značilne1. Najbolj sta
med seboj povezana kazalca zaznano nasilje učencev in zaznano nasilje star-
šev nad učiteljem, sledita povezanost med motenjem izvedbe pouka in nasi-
ljem učencev ter povezanost med nasiljem staršev in nasiljem zaposlenih. Med
povezanostjo kazalcev v srednji šoli izrazito izstopa močna povezanost med
kazalcema nasilje staršev in nasilje dijakov nad učitelji, po moči ji sledi poveza-
nost med nasiljem staršev in nasiljem zaposlenih v šoli. Nasilje dijakov in nasi-
lje zaposlenih sta srednje močno povezana s kazalcem motenje pouka.
Čeprav podatki odražajo zaznavanje nasilja in ne prijavljenih primerov, iz
primerjave med osnovno in srednjo šolo vidimo, da so povezave v srednji šo-
li močnejše. Sporočilo te analize je, da obstaja povezanost nasilnega vedenja
staršev in nasilnega vedenja dijakov do učiteljev. Ker nasilja staršev večino-
ma ne more reševati učitelj sam, je potrebno posebne sistemske pozornosti.
Kaže, da bi preprečitev nasilja staršev zmanjšala nasilje dijakov in učencev do
učiteljev.
1 Izračuni veljajo z 99-odstotno stopnjo zaupanja.
povezanost zaznave nasilja z drugimi kazalci učiteljevega dela