Page 101 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 101
Veliko Skupina Malo
nasilja (a) Motnje nasilja (c)
pouka
Voditelji skupin – srednja šola 2,77 in srednje -0,39
Kazalec motenje izvedbe pouka 14,72 nasilje (b) -0,27
Kazalec nasilje učencev nad učitelji 15,85 -0,22
Kazalec zaznano nasilje staršev nad učitelji 7,54 1,28 -0,26
Kazalec zaznano nasilje zaposlenih nad učitelji Manj kot 1 % 0,78 77 %
Deleži učiteljev SŠ 0,61
0,75
23 %

Porazdelitev učiteljev po šolah pokaže, da so učitelji prve skupine prisotni na
okoli šestini šol v vzorcu (slika 3.1) in na dveh šolah je več kot 60 % učiteljev uvr-
ščenih v skupino z motnjami pouka in s srednjim obsegom nasilja.

101

Slika 21.1a: Porazdelitev učiteljev treh skupin po zaznavi nasilja na
osnovnih šolah, kjer so učitelji iz skupine z veliko zaznanega nasilja

Učitelji, ki so se uvrstili v skupino, ki je poročala o veliki količini zaznanega na-
silja, so le na dveh šolah; na eni jih je med drugimi učitelji 7 % in na drugi še
manj, 3 % (slika 21.1b).

Da je nasilja v splošnem malo, potrjuje dejstvo, da so na 11 osnovnih in 7
srednjih šolah vsi učitelji uvrščeni v skupin z malo zaznanega nasilja ter na vse-
ga 17 osnovnih in 6 srednjih šolah sta deleža učiteljev v skupini z malo zazna-
nega nasilja manjša od polovice, na vseh drugih pa večja od polovice. Porazde-
litev deležev učiteljev v skupine za vse osnovne in srednje šole prikazuje slika
21.2. Šole so razporejene po padajočem vrstnem redu po deležih učiteljev iz
skupine z malo zaznanega nasilja. Na tistih šolah, ki nimajo prikazanega dele-

povezanost zaznave nasilja z drugimi kazalci učiteljevega dela
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106