Page 104 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 104
stresom na delovnem mestu učiteljev. Nasilje staršev se tudi rahlo povezuje s
počutjem in stresom na delovnem mestu učiteljev. Nasilje zaposlenih, vključ-
no z vodstvom šole, nad učitelji je tudi rahlo povezano s slabšim počutjem,
z večjim stresom na delovnem mestu učiteljev in s splošnim manjšim zado-
voljstvom z delom ter srednje močno z manjšim zadovoljstvom z delovnim
okoljem.
V srednji šoli se več motenj pouka povezuje z večjim učiteljevim stresom
zaradi vedenja dijakov in njegovimi večjimi potrebami po udeležbi v dejavno-
stih profesionalnega razvoja za poučevanje v raznolikem okolju, to je pouče-
vanje dijakov iz različnih kultur, s posebnimi potrebami in z drugim maternim
jezikom, kot je slovenski. Srednje močne so še povezave med obsegom nasilja
zaposlenih nad učitelji in samooceno učinkovitosti učiteljev pri poučevanju v
raznolikih razredih in v splošnem. Več od učitelja zaznanega nasilja s strani za-
poslenih in vodstva je srednje močno povezano tudi z manjšo učiteljevo učin-
kovitostjo profesionalnega razvoja.
Druge povezave so šibke, vendar celotna slika opozarja, da je nasilje nad
učitelji statistično značilno povezano z bistvenimi dejavniki uspešnega pou-
104 čevanja in zagotavljanja urejenega učnega okolja v šolah. V srednjih šolah po-
datki še posebej opozarjajo na povezanost nasilja s problematiko poučevanja
v raznolikem okolju. Zaradi prikazanega medsebojnega učinka med dejavni-
ki dela na šolah je zato nasilju nad učitelji nujno potrebno posvetiti dovolj po-
zornosti in ga obravnavati v zakonsko določenih dokumentih, ki urejajo delo
na šolah.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
počutjem in stresom na delovnem mestu učiteljev. Nasilje zaposlenih, vključ-
no z vodstvom šole, nad učitelji je tudi rahlo povezano s slabšim počutjem,
z večjim stresom na delovnem mestu učiteljev in s splošnim manjšim zado-
voljstvom z delom ter srednje močno z manjšim zadovoljstvom z delovnim
okoljem.
V srednji šoli se več motenj pouka povezuje z večjim učiteljevim stresom
zaradi vedenja dijakov in njegovimi večjimi potrebami po udeležbi v dejavno-
stih profesionalnega razvoja za poučevanje v raznolikem okolju, to je pouče-
vanje dijakov iz različnih kultur, s posebnimi potrebami in z drugim maternim
jezikom, kot je slovenski. Srednje močne so še povezave med obsegom nasilja
zaposlenih nad učitelji in samooceno učinkovitosti učiteljev pri poučevanju v
raznolikih razredih in v splošnem. Več od učitelja zaznanega nasilja s strani za-
poslenih in vodstva je srednje močno povezano tudi z manjšo učiteljevo učin-
kovitostjo profesionalnega razvoja.
Druge povezave so šibke, vendar celotna slika opozarja, da je nasilje nad
učitelji statistično značilno povezano z bistvenimi dejavniki uspešnega pou-
104 čevanja in zagotavljanja urejenega učnega okolja v šolah. V srednjih šolah po-
datki še posebej opozarjajo na povezanost nasilja s problematiko poučevanja
v raznolikem okolju. Zaradi prikazanega medsebojnega učinka med dejavni-
ki dela na šolah je zato nasilju nad učitelji nujno potrebno posvetiti dovolj po-
zornosti in ga obravnavati v zakonsko določenih dokumentih, ki urejajo delo
na šolah.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji