Page 103 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 103
ela 9.7: Analiza povezanosti kazalcev nasilja s kazalci poučevanja iz
študije TALIS
Kazalci iz TALIS Kazal- Kazal- Kazal- Kazal-
ec moten- ec nasil- ec nasilje ec nasilje
Osnovna šola je izvedbe je učencev/ staršev nad zaposlenih
Stres zaradi vedenja učencev dijakov nad učitelji
Učitelji so zaznali urejeno šolsko pouka nad učitelji učitelji
okolje
Počutje na delovnem mestu in stres 0,444 0,291 0,159 0,101 103
Učinkovitost pri vodenju razreda 0,138 0,100
Zadovoljstvo z delom, na splošno 0,432 0,253 0,287 0,293
Učinkovitost učiteljev, na splošno
Zadovoljstvo z delovnim okoljem 0,314 0,265 -0,162 -0,268
Timska inovativnost -0,278 -0,125
-0,210 -0,192 -0,161 -0,349
Srednja šola -0,210 -0,089 -0,113 -0,214
Stres zaradi vedenja dijakov -0,179 -0,190
Potrebuje prof, razvoj za poučevanje -0,065 -0,044
raznolikosti
Samoučinkovitost v večkulturnih 0,417 0,247 0,160 0,104
razredih 0,168 0,102 0,096
Učinkovitost učiteljev, na splošno 0,358 0,231 0,334
Zadovoljstvo z delovnim okoljem 0,177 -0,184 -0,365
Učinkovit profesionalni razvoj 0,248 -0,143
-0,076 -0,174 -0,308
-0,215 -0,131
-0,210
-0,194
telji povezali s kazalci, ki so bili izračunani v njenem okviru. Analiza povezano-
sti je prikazana s korelacijskimi koeficienti med kazalci iz obeh študij v tabeli
9.7. Prikazane so samo statistično značilne vrednosti korelacijskih koeficientov
kazalcev nasilja s tistimi kazalci iz študije TALIS, pri katerih je vsaj ena vred-
nost presegla mejno mejo minimalne povezanosti (to je korelacijska vrednost
0,2). Nabor teh kazalcev se razlikuje glede na to, ali gre za osnovno ali za sred
njo šolo.
Ugotavljamo, da analiza potrjuje, da je v osnovni šoli večji učiteljev stres
zaradi vedenja učencev srednje močno povezan z več motnjami izvedbe po-
uka s strani učencev in na meji med srednjo in rahlo povezanostjo z nasiljem
učencev nad učitelji. Motenje pouka se srednje močno povezuje še z ureje-
nostjo šolskega okolja in s počutjem ter stresom na delovnem mestu. Rahlo
je povezano z manjšo učinkovitostjo pri vodenju razreda. Nasilje učencev nad
učitelji je rahlo povezano tako z urejenostjo šolskega okolja kot s počutjem in
povezanost zaznave nasilja z drugimi kazalci učiteljevega dela
študije TALIS
Kazalci iz TALIS Kazal- Kazal- Kazal- Kazal-
ec moten- ec nasil- ec nasilje ec nasilje
Osnovna šola je izvedbe je učencev/ staršev nad zaposlenih
Stres zaradi vedenja učencev dijakov nad učitelji
Učitelji so zaznali urejeno šolsko pouka nad učitelji učitelji
okolje
Počutje na delovnem mestu in stres 0,444 0,291 0,159 0,101 103
Učinkovitost pri vodenju razreda 0,138 0,100
Zadovoljstvo z delom, na splošno 0,432 0,253 0,287 0,293
Učinkovitost učiteljev, na splošno
Zadovoljstvo z delovnim okoljem 0,314 0,265 -0,162 -0,268
Timska inovativnost -0,278 -0,125
-0,210 -0,192 -0,161 -0,349
Srednja šola -0,210 -0,089 -0,113 -0,214
Stres zaradi vedenja dijakov -0,179 -0,190
Potrebuje prof, razvoj za poučevanje -0,065 -0,044
raznolikosti
Samoučinkovitost v večkulturnih 0,417 0,247 0,160 0,104
razredih 0,168 0,102 0,096
Učinkovitost učiteljev, na splošno 0,358 0,231 0,334
Zadovoljstvo z delovnim okoljem 0,177 -0,184 -0,365
Učinkovit profesionalni razvoj 0,248 -0,143
-0,076 -0,174 -0,308
-0,215 -0,131
-0,210
-0,194
telji povezali s kazalci, ki so bili izračunani v njenem okviru. Analiza povezano-
sti je prikazana s korelacijskimi koeficienti med kazalci iz obeh študij v tabeli
9.7. Prikazane so samo statistično značilne vrednosti korelacijskih koeficientov
kazalcev nasilja s tistimi kazalci iz študije TALIS, pri katerih je vsaj ena vred-
nost presegla mejno mejo minimalne povezanosti (to je korelacijska vrednost
0,2). Nabor teh kazalcev se razlikuje glede na to, ali gre za osnovno ali za sred
njo šolo.
Ugotavljamo, da analiza potrjuje, da je v osnovni šoli večji učiteljev stres
zaradi vedenja učencev srednje močno povezan z več motnjami izvedbe po-
uka s strani učencev in na meji med srednjo in rahlo povezanostjo z nasiljem
učencev nad učitelji. Motenje pouka se srednje močno povezuje še z ureje-
nostjo šolskega okolja in s počutjem ter stresom na delovnem mestu. Rahlo
je povezano z manjšo učinkovitostjo pri vodenju razreda. Nasilje učencev nad
učitelji je rahlo povezano tako z urejenostjo šolskega okolja kot s počutjem in
povezanost zaznave nasilja z drugimi kazalci učiteljevega dela