Page 62 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 62
Slika 16: Potrebne nujne spremembe v osnovni šoli po mnenju učiteljev

žajo strokovno avtonomijo učiteljev. Nezanemarljivo dejstvo je tudi, da skoraj
62 polovica učiteljev izraža nujno potrebno vzpostavitev pomoči zunanjih institu-

cij odraslim žrtvam nasilja na šoli.
Med srednje nujne spremembe so se uvrstile štiri različne pobude, tri za

spremembe na šolski ravni in ena širša. Dobra tretjina učiteljev si želi, da bi
se spremenilo pričakovanje šole, da učitelj v razredu sam reši problem nasil­
ja, in še tretjini učiteljev se zdi to precej nujno (slika 17). Podobno velika dele-
ža učitelj­ev tudi predlagata, da se v šoli zagotovi poseben prostor za reševanje
problemov z nasilnimi učenci ter da se sestavi nova šolska pravila o postopku
in obveščanju ob nasilnem dogodku. Če upoštevamo, da je manj kot tretjina
učiteljev sporočila, da se jim takšne spremembe ne zdijo potrebne, so zgornja
sporočila resno opozorilo za izboljšanje prakse na ravni šole. Povečan obseg iz-
obraževanja učiteljev o nasilju se zdi sicer nujen manj kot tretjini učiteljev, po-
treben pa 40 %, kar potrebo uvršča med prioritetne.

Še tri ideje so učitelji v manj kot tretjinskem deležu prepoznali kot nujne.
Prva, zanesljivost odziva svetovalne službe, se 40 % učiteljem ne zdi potrebna
spremembe in nujno potrebna le polovici ostalih (slika 18). Dvema tretjinama
učiteljev se zdi potrebno, da bi vodstva šol postala dostopnejša in aktivnejša
pri reševanju problemov z nasiljem, vendar skoraj polovica učiteljev nato spo-
roča še, da k boljšemu reševanju nasilja na šoli ne bi nič ali le malo pomagalo,
če bi vodstvo šol bolj upoštevalo in zanesljivo pomagalo učiteljem. Vsem trem
pobudam je skupno, da vzpodbujajo medsebojno sodelovanje vseh strokov-
nih delavcev na šoli.
V srednjih šolah lahko za najnujnejše spremembe določimo tiste, ki jih kot nuj-
no potrebne navaja vsaj okoli 40 % učiteljev: boljša pravila, sodelovanje z zu-
nanjimi institucijami in sodelovanje s starši.

nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67