Page 63 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 63
ka 17: Srednje potrebne spremembe v osnovni šoli po mnenju
učiteljev
63
Slika 18: Manj potrebne spremembe v osnovni šoli po mnenju učiteljev
Učitelji si najbolj želijo hitrejših postopkov obravnave nasilnih dijakov, tu-
di z ureditvijo jasnih pravil o ravnanju na šoli, pravil o sodelovanju z zunanji-
mi institucijami ter ureditev pomoči, tudi psihološke, zunanjih institucij učite-
lju kot žrtvi nasilja.
Po nujnosti sledita ureditev dogovora o časovno bolje organizirani komu-
nikaciji s starši, ki bi časovno manj obremenila učitelje, ter ureditev pravil so-
delovanja starši, ki bi zagotovila ohranjanje avtonomije učiteljev brez posega-
nja staršev v učiteljeve strokovne odločitve.
Želene najnujnejše spremembe večinoma zahtevajo sistemske premike
na nacionalni ravni. Ureditve dela zunanjih institucij in organiziranja psiholo-
ške pomoči učiteljem šole samostojno ne morejo doseči. Tudi novi pravilniki za
starše bi lahko dosegli ustrezno pozornost in postali uresničljivi le, če bi jih pri-
poročili na nacionalni ravni. Želje po izboljšavah tega sklopa zato usmerjamo
v premislek ministrstvu.
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov
učiteljev
63
Slika 18: Manj potrebne spremembe v osnovni šoli po mnenju učiteljev
Učitelji si najbolj želijo hitrejših postopkov obravnave nasilnih dijakov, tu-
di z ureditvijo jasnih pravil o ravnanju na šoli, pravil o sodelovanju z zunanji-
mi institucijami ter ureditev pomoči, tudi psihološke, zunanjih institucij učite-
lju kot žrtvi nasilja.
Po nujnosti sledita ureditev dogovora o časovno bolje organizirani komu-
nikaciji s starši, ki bi časovno manj obremenila učitelje, ter ureditev pravil so-
delovanja starši, ki bi zagotovila ohranjanje avtonomije učiteljev brez posega-
nja staršev v učiteljeve strokovne odločitve.
Želene najnujnejše spremembe večinoma zahtevajo sistemske premike
na nacionalni ravni. Ureditve dela zunanjih institucij in organiziranja psiholo-
ške pomoči učiteljem šole samostojno ne morejo doseči. Tudi novi pravilniki za
starše bi lahko dosegli ustrezno pozornost in postali uresničljivi le, če bi jih pri-
poročili na nacionalni ravni. Želje po izboljšavah tega sklopa zato usmerjamo
v premislek ministrstvu.
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov