Page 19 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 19
ne. Čeprav so slovenski učitelji to, da imajo na šolah jasna pravila o ravnanju 19
učencev, potrdili v celo malce višjem obsegu, kot je mednarodno povprečje,
pa precej, petina, učencev obiskuje šole, kjer se po poročanju učiteljev ta pra-
vila ne izvajajo pravično in dosledno, kar je več kot je 14-odstotni delež učen-
cev v mednarodnem povprečju.
Povzetek odgovorov na posamezna vprašanja o varnosti na šoli predsta-
vljajo povprečne vrednosti lestvice »Varnost in urejenost šol«, ki so prikazane
v tabeli C. Podatki učiteljev Slovenijo umeščajo na dno mednarodne lestvice o
učiteljski presoji o varnem in urejenem šolskem okolju, z manj kot petino učen-
cev, ki hodijo na zelo varne in urejene šole po mednarodni klasifikaciji. V pri-
merjavi s 70 % učencev iz Norveške in Irske ali polovice in več iz Anglije, Litve
in Ruske federacije je slovenski delež zaskrbljujoče nizek. Z manjšim deležem
učencev kot v Sloveniji sledijo le še Italija, Bocvana in Japonska.
Vrednosti na zgornji lestvici je potrebno razumeti kot presojo in pričakova-
nja učiteljev, ki se lahko oblikujejo pod vplivom različnih kultur v državah in za-
to med različnimi kulturnimi ozadji držav niso popolnoma primerljive. Ker pa
učitelja njegova stališča in prepričanja vodijo pri poučevanju in sodelovanju z
učenci, lahko nezadovoljstvo in nelagodno počutje učiteljev pri delu bistveno
vpliva na izvedbo izobraževalnega procesa. Deloma se to kaže tudi v dosežkih
iz matematike, ki so v Sloveniji med učenci, ki so po presoji učiteljev matema-
tike v zelo varnih in urejenih šolah, statistično značilno višji (527 točk) kot do-
sežki učencev v šolah, ki jih učitelji presojajo kot srednje ter manj varne in ure-
jene (515 ter 512 točk).
V nacionalni raziskavi med učitelji smo se zato osredotočili na merjenje za-
znave nasilnih dejanj med učitelji in ne na absolutno merjeno pogostost nasil-
nih dogodkov ali število udeleženih oseb.
uvod
učencev, potrdili v celo malce višjem obsegu, kot je mednarodno povprečje,
pa precej, petina, učencev obiskuje šole, kjer se po poročanju učiteljev ta pra-
vila ne izvajajo pravično in dosledno, kar je več kot je 14-odstotni delež učen-
cev v mednarodnem povprečju.
Povzetek odgovorov na posamezna vprašanja o varnosti na šoli predsta-
vljajo povprečne vrednosti lestvice »Varnost in urejenost šol«, ki so prikazane
v tabeli C. Podatki učiteljev Slovenijo umeščajo na dno mednarodne lestvice o
učiteljski presoji o varnem in urejenem šolskem okolju, z manj kot petino učen-
cev, ki hodijo na zelo varne in urejene šole po mednarodni klasifikaciji. V pri-
merjavi s 70 % učencev iz Norveške in Irske ali polovice in več iz Anglije, Litve
in Ruske federacije je slovenski delež zaskrbljujoče nizek. Z manjšim deležem
učencev kot v Sloveniji sledijo le še Italija, Bocvana in Japonska.
Vrednosti na zgornji lestvici je potrebno razumeti kot presojo in pričakova-
nja učiteljev, ki se lahko oblikujejo pod vplivom različnih kultur v državah in za-
to med različnimi kulturnimi ozadji držav niso popolnoma primerljive. Ker pa
učitelja njegova stališča in prepričanja vodijo pri poučevanju in sodelovanju z
učenci, lahko nezadovoljstvo in nelagodno počutje učiteljev pri delu bistveno
vpliva na izvedbo izobraževalnega procesa. Deloma se to kaže tudi v dosežkih
iz matematike, ki so v Sloveniji med učenci, ki so po presoji učiteljev matema-
tike v zelo varnih in urejenih šolah, statistično značilno višji (527 točk) kot do-
sežki učencev v šolah, ki jih učitelji presojajo kot srednje ter manj varne in ure-
jene (515 ter 512 točk).
V nacionalni raziskavi med učitelji smo se zato osredotočili na merjenje za-
znave nasilnih dejanj med učitelji in ne na absolutno merjeno pogostost nasil-
nih dogodkov ali število udeleženih oseb.
uvod