Page 14 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 14
5. Iz vzrokov za nasilje sledi, da je nujno vzpostaviti večjo strpnost med
učenci in povečati ugled učitelja tudi med učenci in dijaki v šoli, ne samo
v družbi nasploh. Vzroki za nasilno vedenje učencev so spori med njimi
in ocenjevanje učiteljev. Pregled poročil učiteljev o vzrokih za nasilno
vedenje učencev pokaže, da prevladujejo medvrstniški konflikti, ki so
po mnenju skoraj polovice učiteljev včasih in po mnenju četrtine uči-
teljev pogosto vzrok nasilnemu dogodku. Kot vzrok nasilja po pogo-
stosti sledi ocenjevanje.

6. Izboljšati je treba dobre odnose med učitelji znotraj šol. Večinoma prevla-
dujoča ocena o dobrih odnosih skriva precej posamičnih konfliktov
med učitelji na šoli. Učitelji so poročali o tem, da večinoma lahko zau-
pajo sodelavcem in imajo z njimi dobre odnose. Vendar pričujoča štu-
dija sporoča, da so v šolah navzoča redna trenja in slabi odnosi z vsaj
kakšnim kolegom pri skoraj 40 % učiteljev.

7. Spremeniti je treba prakso učiteljevega reševanja nasilnega vedenja v ra-
zredu, saj trpi pouk. Samo pri vsakem desetem učitelju pouk ne trpi
zaradi njegovega reševanja problemov nasilja v razredu. Gotovo je

14 izostanek poučevanja zaradi nasilja dejavnik, ki potrebuje nadaljnjo
razpravo in strategijo reševanja na nacionalni ravni. Če zanemarimo
dejstvo, da učitelj kot žrtev nasilja ne more vedno obravnavati nasilne-
ga učenca niti v optimalnem času in prostoru, je nesporno nedopust-
no, da reševanje nasilja v razredu nadomesti obravnavo snovi in kakor
koli omejuje izvedbo pouka.

8. Spremeniti je treba obravnavo nasilnih učencev v celoti. Dve tretjini
osnovnošolskih in dobra polovica srednješolskih učiteljev se trenutno
vsaj deloma strinja, da se nasilnih učencev in dijakov ne da spremeniti
ter jim zato na šoli prilagajajo pouk in ravnanje. Sporočilo, ki ga s tem
šola daje drugim učencem in družbi nasploh, je nesprejemljivo.

nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19