Page 15 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 15
vod 15
V Sloveniji si v zadnjih letih raziskovalci in politični odločevalci prizadevajo
ustvariti čim boljše pogoje za izobraževanje za vse skupine učencev. Med po-
membnejšimi dejavniki odličnega izobraževanja je spodbudno in prijazno šol-
sko okolje za vse učence, torej brez vsake vrste nasilja. Z večjo pozornostjo do
raziskovanja nasilja se je povečal tudi obseg informacij o nasilju v šolah, ki pa
so večinoma omejene na pojave nasilja med učenci in dijaki. Po različnih poteh
so vzporedno tudi učitelji sistemu poročali o izzivih, ki jih prednje postavlja re-
ševanje problemov z nasiljem, ki pa ne nastaja samo med učenci in dijaki, am-
pak je vključevalo še odrasle in so ga bili deležni tudi učitelji.
Mednarodna raziskava TIMSS, ki primerljivo in sistematično meri občutek
varnosti na šolah in obseg več vrst sodobnega nasilja v šolskem prostoru (Sar-
doč, 2019), je v zadnjih letih prinesla informacije o relativno veliki problematiki
nasilja in zagotavljanja varnega okolja v slovenskih šolah. Po poročanju ravna-
teljev o stopnji disciplinskih problemov in nasilja med učenci v obliki dosežene
vrednosti šole na mednarodnem indeksu varnosti in urejenosti šol, ki je zajel več
vidikov nasilja, med njimi fizično nasilje, besedno nasilje, kraje, goljufije, spletne
zlorabe med učenci in nasilje učencev nad učitelji, ter je njegova večja vrednost
pomenila večjo varnost in urejenost šole, se je Slovenija uvrstila v spodnjo tre-
tjino držav z manjšo varnostjo in urejenostjo šol, o poročanju učiteljev o varnos-
ti šolskega okolja v obliki podobnega indeksa pa še slabše, na četrto mesto od
spodaj navzgor med 39 državami (Tabeli A in C ali M7.1 in M7.2 iz raziskave TIMSS
2015) (Japelj-Pavešić, Svetlik, 2016; Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2016).
Ravnatelji šol so v okviru indeksa problemov na šoli poročali o tem, ka-
ko velik problem na njihovi šoli predstavlja fizično ali besedno nasilje učen-
cev nad učitelji. Poročilo navaja podatke o deležih odgovorov, preračunanih na
V Sloveniji si v zadnjih letih raziskovalci in politični odločevalci prizadevajo
ustvariti čim boljše pogoje za izobraževanje za vse skupine učencev. Med po-
membnejšimi dejavniki odličnega izobraževanja je spodbudno in prijazno šol-
sko okolje za vse učence, torej brez vsake vrste nasilja. Z večjo pozornostjo do
raziskovanja nasilja se je povečal tudi obseg informacij o nasilju v šolah, ki pa
so večinoma omejene na pojave nasilja med učenci in dijaki. Po različnih poteh
so vzporedno tudi učitelji sistemu poročali o izzivih, ki jih prednje postavlja re-
ševanje problemov z nasiljem, ki pa ne nastaja samo med učenci in dijaki, am-
pak je vključevalo še odrasle in so ga bili deležni tudi učitelji.
Mednarodna raziskava TIMSS, ki primerljivo in sistematično meri občutek
varnosti na šolah in obseg več vrst sodobnega nasilja v šolskem prostoru (Sar-
doč, 2019), je v zadnjih letih prinesla informacije o relativno veliki problematiki
nasilja in zagotavljanja varnega okolja v slovenskih šolah. Po poročanju ravna-
teljev o stopnji disciplinskih problemov in nasilja med učenci v obliki dosežene
vrednosti šole na mednarodnem indeksu varnosti in urejenosti šol, ki je zajel več
vidikov nasilja, med njimi fizično nasilje, besedno nasilje, kraje, goljufije, spletne
zlorabe med učenci in nasilje učencev nad učitelji, ter je njegova večja vrednost
pomenila večjo varnost in urejenost šole, se je Slovenija uvrstila v spodnjo tre-
tjino držav z manjšo varnostjo in urejenostjo šol, o poročanju učiteljev o varnos-
ti šolskega okolja v obliki podobnega indeksa pa še slabše, na četrto mesto od
spodaj navzgor med 39 državami (Tabeli A in C ali M7.1 in M7.2 iz raziskave TIMSS
2015) (Japelj-Pavešić, Svetlik, 2016; Mullis, Martin, Foy, Hooper, 2016).
Ravnatelji šol so v okviru indeksa problemov na šoli poročali o tem, ka-
ko velik problem na njihovi šoli predstavlja fizično ali besedno nasilje učen-
cev nad učitelji. Poročilo navaja podatke o deležih odgovorov, preračunanih na